Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای فارس از همدان، علیرضا پناهیان امشب در همایش بزرگ «خانواده و مدرسه» موسسه شهید محراب آیت الله مدنی با بیان اینکه پیدا کردن مهارت‌های اجتماعی نیاز به آموزشی دارد که بدون برنامه‌های پرورشی و همکاری والدین تحقق پیدا نمی‌کند اظهار کرد: اکثر جامعه ما مهارت لازم برای رفتارهای اجتماعی را ندارند و مذهبی و غیر مذهبی ندارند، هرچند افراد مذهبی بیشتر اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زندگی جمعی زندگی دشواری است و هرکس به آن تن نمی‌دهند افزود: ما به مهارت‌هایی لازم داریم که در زندگی جمعی را محقق کنیم اما آن را جایی یاد نمی‌گیریم بنابراین تشکیلاتی بودن در جامعه ما کم پیدا می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بسیاری از افراد از سیاست دوری می‌کنند در حالی که سیاسی بودن اوج فهم افراد جامعه را می‌‌رساند تصریح کرد: بسیاری از افراد مذهبی هستند اما سیاسی نیستند و فردا باید در روز قیامت پاسخگو باشند چراکه در دین اسلام عزلت‌نشینی معنا ندارد و سیاسی بودن یعنی «دغدغه جمع را داشتن».

وی با بیان اینکه ما در کار سیاسی و فعالیت اجتماعی از جمله امر به معروف ضعف داریم که باید این ضعف‌ها در داخل مدارس و خانواده برطرف شود گفت: بیشتر گناهان در زندگی اجتماعی رخ می‌دهد بنابراین باید به این مساله در مدارس و آموزش فرزندان توجه کنیم.

پناهیان با اشاره به اینکه حسادت و رقابت‌های نابجا و یا حیا کردن بیش از اندازه مسائل اجتماعی است که ممکن است موفقیت و عدم موفقیت برای افراد را شکل دهد گفت: فرزندان خود را با مهارت‌های اجتماعی مسلح کنیم تا به دام خصیصه‌های نامطلوب نیافتند.

وی با اشاره به اینکه در جایی جز مدارس نمی‌‌توان جایی پیدا کرد که آموزش‌های لازم را ارائه داد اظهار کرد: مدرسه جایی است که فرزندان ما آموزش می‌بینند که رفتار صحیح را بیاموزند، گفتار و رفتار خود را مدیریت کنند و در اجتماع آسیب‌ناپذیر و موثر شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مدرسه نخستین مکان برای تنظیم روابط اجتماعی است افزود: مهارت‌های اجتماعی مورد نیاز دانش‌آموزان است که برای ورود به جوامع اجتماعی به آن نیاز دارند به طوری که حتی اگر فرزندان ما جز روابط اجتماعی، مساله دیگری نیاموزند، گام بلندی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه مطالبه والدین از مدارس باید آموزش مهارت‌های اجتماعی باشد تصریح کرد: حتی باید بازی‌هایی طراحی کرد که دانش آموزان کلاس با هم هماهنگ باشند تا زندگی جمعی را بیاموزند.

پناهیان با اشاره به اینکه لازمه ولایتمداری آمادگی بالا در زندگی جمعی است ادامه داد: در دیکتاتوری و جوامع غربی افراد بر اساس منافع شخصی خود پیش می‌روند به طوری که در سیستم غربی مردم منفعل هستند و کار در دست سرمایه‌داران جنایتکار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جوامع غربی سعی می‌کنند افراد را در تفرد نگاه دارند خاطرنشان کرد: افرادی که تنها و با حیوان خانگی خود زندگی می‌کنند بسیار زیاد هستند و طلاق نیز زیاد شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در انگلستان «وزیر تنهایی» تعریف شده، این کشور را یکی از بی‌قانون‌ترین کشورها دانست که برای تنهایی افراد برنامه‌ریزی می‌کنند در ادامه گفت: دیکتاتوری هم اجازه مسائل اجتماعی و جمع افراد را نمی‌دهد در حالی که دین ما همواره افراد را به رجحان منافع جمع بر فردی تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با کلمات زیبا افراد را فریب می‌دهند افزود: غرب شعار دموکراسی می‌دهند اما به آن عمل نمی‌کند، در امریکا هم مردم می‌دانند که دموکراسی واقعی نیست بلکه هر که پول داشته باشد برنده تبلیغات است.

پناهیان با بیان اینکه مدیران ناموفق را می‌بینیم که در مسائل اجتماعی مشکل دارند تصریح کرد: افرادی چون سردار سلیمانی و سردار همدانی اعتقاد به کار جمعی داشتند و به همین دلیل موفق بودند.

وی با اشاره به اینکه ما نرم‌افزاری چون بسیج را به سوریه و کشورهای منطقه صادر کردیم ادامه داد: سردار همدانی به بشاراسد پیشنهاد داد که بسیج راه اندازی کنند که ابتدا بشار اسد باور نمی‌کرد که مردم می‌توانند به این خوبی از خود دفاع کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن اینکه پیشنهاد داد در مدارس ورزش باستانی و گود زورخانه را مد نظر داشته باشند خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی هم از گود زورخانه شروع کردند و زندگی جمعی را آموختند.

وی با بیان اینکه برکت در کار در گرو دلسوزی برای دیگران است گفت: نوجوانان در سنین حدود ۱۴ سالگی اهل رفاقت می‌شوند تا زندگی جمعی را تجربه کنند که البته افراط‌هایی هم هست که در اینجا ما باید آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهیم.

انتهای خبر/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: همایش خانواده و مدرسه علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه استاد حوزه و دانشگاه مهارت های اجتماعی زندگی جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش می‌دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی عصر امروز در نشست با مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کردستان، کردستان را سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی برشمرد اظهار داشت: امیدواریم ظرفیت‌های نهفته این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به تبیین اهمیت شعار سال و رسالت این حوزه نسبت به این حوزه گفت: رویکرد مهارت آموزی از نکات مهم تحقق این شعار سال است و در این راستا تعهد و مقرر شده که بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش، 200 هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جهش تولید با مشارکت مردم را یک انتخاب راهبردی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره بر این حوزه تمرکز کرده تا با اهداف شوم خود برسد، اما دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور 657 مرکز دولتی و 4 هزار و 800 کارگاه و واحد آموزشی، 22 هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد که می‌تواند به آموزش نیروی کار در کشور کمک کند.

عظیمی توسعه مراکز جوار کارگاهی را با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی و برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری در کشور ذکر کرد و افزود: ارتقای این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های این سازمان فنی و حرفه‌ای است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود 40 هزار مربی و 8 هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و عنوان کرد: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است، می‌توان با تقویت مهارت‌افزایی، جهش تولید راه انداخت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق