Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:31:28 GMT

ضرورت تمرکز بر چرخه محصول کشمش و انگور خلیل‌آباد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۴۱۸۶

ضرورت تمرکز بر چرخه محصول کشمش و انگور خلیل‌آباد

معتمدیان با تأکید ضرورت تمرکز بر چرخه محصول کشمش و انگور خلیل‌آباد، گفت: محصول مهم و اصلی شهرستان خلیل‌آباد کشمش است و باید کمیته‌ای برای کار بر روی این محصول تشکیل شود و در جهت توسعه کشت، معرفی، برندسازی، تجاری‌سازی، بسته‌بندی این محصولات تلاش شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی بعد از ظهر امروز در نشست جمع‌بندی سفر خود به خلیل‌آباد که در محل سالن اجتماعات شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بیمارستان خلیل‌آباد چندین سال است که افتتاح شود و باید بخش‌هایی که کمبود دارد لیست شود و در جهت برطرف شدن آن پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقداماتی که برای تکمیل و تجهیز بیمارستان 32 تختخوابی خلیل‌آباد نیاز است باید مشخص و تا دهه فجر برطرف شود، خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی همیشه تأکید داریم که اگر پروژه‌ای افتتاح می‌شود باید تکمیل باشد و از همان روز بتواند خدمات‌رسانی کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: مردم سال‌ها انتظار کشیده‌اند که بیمارستان خلیل‌آباد افتتاح شود و باتوجه‌به شرایط کشور، افتتاح آن جای تقدیر و تشکر دارد ولی نباید کمک کاری در جهت تکمیل آن نباید باعث شود که خدمات و اقدامات نظام در این زمینه زیر سؤال برود.

وی با تأکید بر اینکه در مهاجرتی که از روستاها به حاشیه شهرها صورت می‌گیرد بخشی از آن به این دلیل است که نتوانسته‌ایم مدیریت کنیم، اذعان کرد: هیچ مشکلی برای تأمین زمین برای روستایی‌ها نداشته باشیم و بخشی از آن در بحث بازنگری طرح‌های هادی باید تأمین شود و هیچ محدودیتی نباید برای واگذاری زمین در روستاها باشد.

معتمدیان با بیان اینکه شهرهای تازه‌تأسیس که روستا بودند و به شهر ارتقاء پیدا کرده‌اند، متأسفانه هیچ آثاری از تغییر و تأمین زیرساخت‌های شهری در آن مشاهده نمی‌شود، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی خود در حوزه تصمیم‌گیری استفاده کنیم و بحث تأمین زمین در روستاها نیز باید دنبال شود تا فضای کار جدید در مباحث عمرانی برای توسعه شهرها و روستاها ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه کاملاً انبساطی به پروژه‌های عمرانی داریم و به دنبال کمک به توسعه شهرها و شهرداری هستیم، تشریح کرد: در استان دچار بحران تصمیم‌گیری هستیم و باید کار مردم راه بیفتد و مدیران از اختیارات قانونی خود استفاده کنند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مسیر بردسکن به خلیل‌آباد مسیر مهمی است و بردسکن دروازه ورودی استان از نظر ارتباطی محسوب می‌شود، بیان کرد: استان‌های مرکزی برای دسترسی به مشهد باید از این مسیر استفاده کنند و تکمیل پروژه باند دوم خلیل‌آباد به بردسکن می‌تواند پیشرفت منطقه را به دنبال داشته باشد.

 

عدم استفاده از ظرفیت‌های قانونی ضعف دستگاه‌های خراسان رضوی است / لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکل باند دوم خلیل‌آباد به بردسکن

وی با بیان اینکه با اعتبارات قطره چکانی و ملی نباید انتظار پیشرفت این پروژه به این زودی داشته باشیم و ضعف دستگاه‌های خراسان رضوی عدم استفاده از ظرفیت‌های قانونی است، تأکید کرد: منتظر بودجه نشستن کاری را پیش نخواهد برد و برای حل مشکلات بخصوص پیشبرد پروژه‌هایی نظیر باند دوم خلیل‌آباد به بردسکن باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه تحول بسیار خوبی در تأمین منابع مالی استان با دعوت از مسئولان کشوری رخ خواهد داد و کمک بسیار خوبی به پروژه‌های اساسی خواهد بود، ابراز کرد: جاده‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های مردم منطقه ترشیز است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در مناطقی که اقلیم خشک دارد و زندگی مردم بستگی به همین حداقل آب‌ها است و متأسفانه برداشت بی‌رویه زیاد شده و وضعیت کسری بالا است تکالیفی داریم برای دستگاه‌های متولی که به سمت کشت گلخانه‌ای و پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث کاهش اثرات مخرب روان آب‌ها و سیلاب‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای باید بجای سدسازی باید به دنبال ایجاد مخازن تغذیه مصنوعی باشند و در این بخش باید ورود جدی داشته باشیم تا اثراتی مطلوبی بر روی قنوات و ذخیره آب در سفره‌های زیرزمینی داشته باشد.

وی با تأکید ضرورت تمرکز بر چرخه محصول کشمش و انگور خلیل‌آباد، تصریح کرد: محصول مهم و اصلی شهرستان خلیل‌آباد کشمش است و باید کمیته‌ای برای کار بر روی این محصول تشکیل شود و در جهت توسعه کشت، معرفی، برندسازی، تجاری‌سازی، بسته‌بندی این محصولات تلاش شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه خام‌فروشی از عمده مشکلات محصول کشمش شهرستان خلیل‌آباد است که باید مدیریت شود، اذعان کرد: حمایت‌های دولت باید در زمینه ریل‌گذاری اقتصادی باشد تا در سال آینده به مرحله‌ای برسیم که دیگر خام‌فروشی در شهرستان کنار بگذاریم تا ارزش افزوده به جیب مردم و اهالی منطقه خلیل‌آباد که بیشترین زحمت را برای تولید محصول می‌کشند برود.

وی با بیان اینکه تمرکز باید بر روی ظرفیت‌های نسبی منطقه گذاشته شود، عنوان کرد: فرآوری محصول انگور بسیار ضعیف است و به‌صورت سنتی مربوط به 100 سال پیش صورت می‌گیرد و به سمت ایجاد مجتمع فرآوری و خشک‌کن محصولات شهرستان به‌خصوص انگور حرکت کنیم تا مقدمه‌ای برای توسعه صنایع باشد.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مبنای توسعه شهرستان خلیل‌آباد باید بر روی انگور به‌عنوان محصول استراتژیک آن باشد، تشریح کرد: جشنواره‌ها، همایش‌ها، نشست‌های زیادی برگزار شود، وزارت خارجه را پای‌کار بیاوریم تا با استفاده از این ظرفیت‌ها، محصول انگور و کشمش شهرستان رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در بحث ارتقاء تقسیمات کشوری داریم این است که بخش به شهرستان تبدیل می‌شود ولی هیچ تغییری در ساختار ایجاد نمی‌شود، تأکید کرد: با ایجاد مجتمع‌های اداری، ساختارهای جدید اداری را برای شهرهای کم‌جمعیت مثل خلیل‌آباد ایجاد کنیم.

معتمدیان با تأکید بر اینکه مطالبات به حق مردم در مناطق مختلف به‌خصوص شهرهای کمتر توسعه‌یافته و تازه‌تأسیس باید تمرکز داشته باشیم و مباحث توازن منطقه‌ای را با کمک دستگاه‌های استانی برطرف کنیم، بیان کرد: با هم‌افزایی که در سطح استان انجام می‌گیرد باید بتوانیم منابع مطالبات استان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم همه امکانات و ظرفیت‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی و انقلابی را در جهت رفع مطالبات کمک کنیم، ابراز کرد: نگاه‌های اختلافی، جزیره‌ای و حزبی به نفع استان، مردم و منطقه نیست و توسعه همه‌جانبه خراسان رضوی و توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای از اولویت‌های ما است.

 

روند رو به افزایش جذب سرمایه‌گذار در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

ابراهیم قاسم‌پور، فرماندار خلیل‌آباد در این نشست با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد دارای دو بخش مرکزی و ششطراز است، اظهار داشت: عموم معیشت شهرستان بر پایه کشاورزی است و در بحث کشاورزی، رتبه اول تولید کشمش و انگور را در سطح استان دارا است.

وی همچنین ادامه داد: در شهرستان باتوجه‌به اینکه قطب کشاورزی هستیم ۱۲ واحد سورت کشمش با سرمایه‌گذاری بخش خصوص و با کمک اعتباراتی از حوزه دولتی راه‌اندازی شده و این روند رو به افزایش را در جذب سرمایه‌گذار بخش کشاورزی در برنامه‌های شهرستانی وجود دارد.

 

لزوم استقلال بنیاد مسکن در شهرستان خلیل‌آباد / تکمیل باند دوم خلیل‌آباد به بردسکن از مهم‌ترین مطالبات مردم است

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: توریسم کشاورزی و محصولات تولیدی یکی از مواردی است که شهرستان به آن نیاز دارد و لازمه آن دو زیرساخت اصلی جاده و زیرساخت‌های منطقه‌ای مثل کارخانه جات و شهرک‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه مردم شهرستان، باند دوم جاده خلیل‌آباد به بردسکن است که در اولویت اول مطالبات قرار دارد، خاطرنشان کرد: در دوره‌های 4 ساله گذشته ماشین‌های آلات جاده‌سازی کم و پیش کار می‌کردند و زیرساخت‌های لازم تقریباً فراهم است و مشکل قیر و بودجه حداقلی دارد.

نماینده مردم خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه اگر این جاده کامل شود دسترسی به شهر راحت‌تر و شهر خلیل‌آباد از بن‌بست خارج می‌شود، تصریح کرد: برای اینکه منطقه رونق اقتصادی بهتری داشته باشند باید توریست‌هایی در حوزه‌های مختلف وارد شهر شوند و از جاذبه‌های بی‌نظیر آن نظیر پارک جنگلی و آبگرم را حس کنند.

وی ضمن تأکید بر لزوم استقلال بنیاد مسکن در شهرستان خلیل‌آباد، اذعان کرد: بیشترین مراجعات بنیاد مسکن کاشمر از روستاهای شهرستان خلیل‌آباد است و تحت پوشش بیشتری نسبت به کاشمر دارد.

 نیک‌بین با بیان اینکه ساختمان اداری ورزش و جوانان در استادیوم شهید علوی نژاد سال‌های زیادی، نیمه‌تمام رها شده است و باید با مصوبه‌ای از این وضعیت خارج شود، عنوان کرد: بیمارستان خلیل‌آباد که ساختمان تکمیل و مجهزی دارد اگر به بیمارستان تأمین اجتماعی تبدیل شود شهرستان‌های خلیل‌آباد، کاشمر، بردسکن، کوهسرخ، فیض‌آباد و بجستان می‌توانند از این خدمات تأمین اجتماعی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی ظرفیت های قانونی شهرستان خلیل آباد کشمش و انگور داشته باشیم محصول کشمش منطقه ای بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله توسلی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کبودراهنگ با اشاره به عملیات وعده صادق که پیروزی عزتمندانه ای برای جمهوری اسلامی داشت گفت: عملیات وعده صادق از ابعاد مختلف قابل بررسی است و لایه‌های امنیتی رژیم غاصب آسیب دید و وقتی موشک‌ها و پهبادهای ما مسیری را از خاک کشور طی کردند و به مقصد و هدف خود رسیدند این پیام‌های متفاوتی را برای جهانیان داشت.

توسلی گفت: استفاده از موشک‌های با سوخت مایع و کروز به قابل توجه است و من اطلاع دارم دستگاه‌های امنیتی و مطالعاتی دنیا هنوز در پی این عملیات در شوک هستند و این پیروزی بزرگ را به همه نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنم و الحمدالله با اتحاد و یک صدا کار بزرگی انجام دادند.

وی با اشاره اینکه مجلس دوازدهم همانند مجلس یازدهم که به تعبیر مقام معظم رهبری مجلسی انقلابی است البته با قدرت بیشتر پیگیر مشکلات و مسائل مردم نیز خواهد بود گفت: همه ما منتخبین علی رغم حوزه انتخابیه، نماینده ۹۰ میلیون ایرانی هستیم و همین در چند روز گذشته وزیر صمت را بدلیل کاهش صادرات غیر نفتی خواستیم که باید برای این روند فکری صورت گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: همه ما تکلیف داریم که مسائل شهرستان را پیگیری کنیم و باید دلسوزانه برای مردم و پیشرفت شهرستان قدم برداریم.

وی افزود: با مجموع وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی نیز صحبت شد و برای آبرسانی و قنوات اعتبار تعریف کردیم و اکنون اعتبارات شهرستان کبودراهنگ به رقم قابل توجه‌ای رسید.

توسلی با بیان اینکه حدود ۶۵ روستای شهرستان مشکل آب شرب دارد گفت: مشکل تعدادی از روستاها حل گردید و پیگیری کردیم که انتقال آب از سد تالوار صورت گیرد و این کار حدود هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد که بعد از اخذ ماده ۲۳ پیگیری خواهیم کرد.

توسلی ادامه داد: در سال گذشته اگر پیگیری‌های ما و فرماندار نبود قطعاً با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم چرا که چندین روستا از جمله روستای کوهین اکنون آب پایدار دارند و در آینده مشکل دیگر روستاها نیز مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به اینکه در پیوست ۱ بودجه تا سال گذشته چیزی برای شهرستان نداشتیم گفت: از مدیران خواهش داریم برای خود پروژه تعریف کنند تا بتوانیم اعتبار جذب کنیم متأسفانه شاخص‌های مناسبی هم وجود ندارد.

توسلی با تأکید بر توزیع عادلانه اعتبارات گرفت: اجازه نخواهیم داد ظلمی به شهرستان در توزیع اعتبارات شود چرا که حق مردم است، و مدام پیگیری می‌کنیم که این روند تغییر کند و اگر شما کمک نکنید تغییری رخ نخواهد داد.

توسلی گفت: وضعیت استان همدان در موضوع درآمدها ۹۸ درصد از طریق مالیات است و این فاجعه است برای استان و باید استان به سمت درآمدهای پایدار برود نمی‌شود که با افزایش درصدی وصول به اقشار مختلف جامعه فشار وارد شود و باید دست به دست هم داد تا تولید را رونق بدهیم.

نماینده بهار و کبودراهنگ با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال همه ما را تکلیف کردند و باید در کارها مردم را شریک بدانیم.

وی با تأکید بر حساسیت مدیران در اعتبارات ادارات گفت: متأسفانه سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی در حال بازگشت به خزانه بود که با پیگیری‌های نمایندگان و استاندار از آن جلو گیری شد، و یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات عملکرد آن دستگاه است و طبق عملکرد بررسی می‌کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس اخذ کردیم و فقط حدود ۷ میلیارد برای تجهیز مدارس از تهران آوردیم.

وی همچنیین با اشاره به نشست خود با رئیس بانک مرکزی گفت: در جلسه با رئیس بانک مرکزی پیگیر منابع بودیم و تأکید شد که مردم از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات راضی نیستند و خواهش داریم برای منطقه دلسوزی شود.

وی در پایان گفت: اورژانس جز اولویت‌های شهرستان است و باید تا پایان سال تحویل مردم شریف داده شود همچنان که درمانگاه تأمین اجتماعی کبودراهنگ با سرعت در حال ساخت است و اعتبارات آن نیز وجود دارد.

کد خبر 6097606

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد