Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، منصور علی زارعی رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه ۷۰۰ هزار تن مرکبات در سردخانه‌های استان موجود است، گفت: مازندران علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور توان صادرات حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن را دارد و دولت باید برای صادرات این محصول به کشور‌های حاشیه دریای خزر راهکاری بیندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی مازندران نیز باید برای خیز بلند در برنامه هفتم توسعه آماده باشند.

او با بیان اینکه تحرک لازم برای اجرای طرح‌های توسعه استان وجود ندارد بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان در عرصه‌های اقتصادی و تغییر نگرش مسؤولان ملی تاکید کرد و افزود: تلاش‌های جاری برای توسعه مازندران ناکافی است.
بیشتر بخوانید 
رانت‌های پشت مناطق آزاد زارعی یکی از مشکلات بر سر راه توسعه استان را بخشی‌نگری در روند طرح‌های استانی دانست و گفت: تعامل و هم‌گرایی بیشتر مسؤولان بخش‌های مختلف استان عامل شتاب بخشی به روند توسعه استان است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از ۱۸ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در مازندران بیکار هستند و از ظرفیت دانشگاه‌های مازندران برای توسعه باید بیشتر استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: قرارداد همکاری این مجمع با مرکز بسیح اساتید این استان امضاء شده است و با همکاری بسیج اساتید مولفه‌های اساسی توسعه مازندران احصاء خواهد شد.

انتهای پیام /ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صادرات مرکبات برنامه هفتم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، محمود صفری روز پنجشنبه اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل که پس از طی مراحلی به‌زودی به مرحله اجرا درمی‌آید، بخش عمده مشکلات شهری را برطرف خواهد کرد.
وی افزود: با اجرای طرح تفصیلی اردبیل که در قالب پهنه‌بندی و با احصای کمبودها و معضلات شهری تهیه شده، ضمن رفع کاستی‌های طرح قبلی نگاه ویژه‌ای به تامین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نظر به استانداردهای کشوری دارد.
شهردار اردبیل، جبران کمبودهای مناطق کم‌برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر را از محورهای اصلی طرح تفصیلی جدید عنوان کرد و افزود: اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در این طرح موجب نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در زمینه‌های مختلف خواهد شد و شهروندان به‌زودی شاهد اثرهای مثبت آن خواهند بود.
صفری اضافه کرد: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌ شهر اردبیل نیز در برنامه‌های شهرداری قرار دارد که با ساماندهی آنها توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شان کلانشهر اردبیل را شاهد خواهیم شد.
طرح تفصیلی اردبیل شهریور سال ۱۴۰۱ پس از حدود ۱۱ سال از سوی شورای اسلامی این شهر مصوب و در مهرماه ۱۴۰۲ از سوی شهرداری به وزارت راه و شهرسازی فرستاده شده بود.

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند