Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی رسولیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار داشت: این سازمان بسیاری از دستورالعمل ها را در حد اختیار خود حذف خواهد کرد و اختیارات گسترده ای را به مدیران استانی برای توسعه شهرک های صنعتی و جذب سرمایه گذار خواهد داد.

وی با اشاره به بازگشت هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی به چرخ تولید، افزود: تا قبل از این، بر اساس شیوه نامه، زمین مورد نیاز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ۵۰۰ متر بود ولی با حذف این شیوه نامه، شرکت های دانش بنیان حتی در سوله ای ۲۰ متری نیز خواهند توانست به فعالیت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولیان با اشاره به اجرای موفق طرح معین اقتصادی و احیای مسوولیت های اجتماعی صنایع در استان کرمان، تصریح کرد: این طرح به نوعی مدل اجرایی اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است که در ابتدای کار با بنگاه های اقتصادی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی خواهد شد و به زودی بنگاه های بخش خصوصی را نیز زیر چتر خود خواهد برد.

وی با اشاره تفاهم نامه این سازمان با استانداری خراسان شمالی یادآور شد: هزار میلیارد اعتبار از محل منابع سازمان شهرک های صنعتی کشور و استان برای تامین برق، آسفالت، محوطه سازی و ایجاد تصفیه خانه شهرک های صنعتی استان هزینه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته توافقات خوبی با وزارت نفت برای تامین لوله مورد نیاز پالایشگاه ها،  توسط مجتمع لوله گستر اسفراین داشتیم.

محسن صالحی نیا با اشاره به اجرای اقدامات موثر برای توسعه صنایع مختلف و ایجاد زیرساخت های صنایع افزود: ما به عنوان سازمان توسعه ای صنایع باید افزایش تولیدات را براساس نیازمندی های کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی و تامین اقلام و قطعات صنایع فولاد کشور تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: در واقع شرکت های زیرمجموعه این سازمان مانند شرکت لوله گستر اسفراین باید حداقل به ظرفیت اسمی تولیدی خود برای تامین نیازمندی های کشور برسند.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و از مجموع ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی این استان، ۲۴۰ واحد فعال و حدود ۴۶ واحد غیرفعال است.

برچسب‌ها اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خراسان شمالی علی رسولیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خراسان شمالی اخبار کنکور شهرک های صنعتی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن