Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:12:15 GMT

۱۷ پرونده رفع تصرف اراضی در خلخال تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۵۷۵۹

۱۷ پرونده رفع تصرف اراضی در خلخال تشکیل شد

محمد شاد خاطر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسئولان قضایی در رسیدگی خارج از وقت به پرونده‌های تخلفات تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان همکاری خوبی دارند.

خلخال بیان کرد: حفظ کاربری‌های زراعی و باغی و پیشگیری از تغییر کاربری در اولویت برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته و با افرادی که اقدام به احداث بنا و ساختمان مسکونی و تجاری کنند، بشدت برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تاکید اخیر دادستان عمومی و انقلاب خلخال در افزایش شدت برخورد با عوامل تغییر کابری اراضی کشاورزی و ساخت وسازهای غیر مجاز گفت: در کنار انجام اقدامات قهری پیشگیرانه از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی ، برگزاری دوره‌های آموزشی نیز نقش مهمی در حفظ و صیانت اراضی و باغی داشته و نصب تابلوهای هشدار دهنده ، ممنوعیت ساخت و ساز و تفکیک غیرمجاز در اراضی حریم شهرهای خلخال ، کلور و هشجین توسط شهرداری‌ها به این مورد می‌تواند کمک کند.

وی همچنین با هشدار به افراد برای پرهیز از تقسیم و خرد کردن مزارع کشاورزی افزود: بر اساس قانون خرد شدن اراضی کشاورزی ، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرقانونی است.

وی گفت: حفظ و حراست از اراضی و سرمایه‌های برگشت‌ناپذیر اولویت کاری مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان است چرا که دست کم ۷۰۰ سال برای تشکیل یک سانتی‌متر مکعب خاک زراعی از دست رفته  زمان لازم است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین همکاری با مدیریت جهاد کشاورزی در پیشگیری از تفکیک غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه در اراضی حریم و حاشیه شهرها و روستاهای خلخال ، شاهرود  و خورش‌رستم را ضروری دانست.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین  واگذاری هر گونه انشعاب آب ،برق ، گاز و تلفن به ساخت و سازهای بنا شده در اراضی با کاربری زراعی و باغی ممنوع است و باید برای افزایش اطلاعات و آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی مناسب دستگاه‌های اجرایی به شهروندان در پرهیز از خرید اراضی با کاربری زراعی و باغی تلاش شود.

او تشریح کرد: برگزاری جلسه مشترک شهرداری و جهاد کشاورزی با مشاوران املاک و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای جلوگیری از انجام معاملات ، نقشه‌برداری و تفکیک غیرمجاز از راهکارهای پیشنهادی مدیریت جهاد کشاورزی خلخال در این زمینه است.

شادخاطر افزود: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

او گفت: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهارکرد: احداث گلخانه، دامداری، مرغداری، استخر پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه‌های صنایع تکمیلی و غذایی در روستاها هم نیازمند دریافت مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خلخال دادستانی کل کشور استان اردبیل تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خلخال دادستانی کل کشور وزارت جهاد کشاورزی خلخال دادستانی کل کشور استان اردبیل تخریب محیط زیست اخبار کنکور مدیریت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی خلخال اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایار خان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند، اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اعلام اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات، ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است و با اشاره به اقدامات قانونی انجام شده اظهار داشت: در این عملیات تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و همچنین موارد متعددی اعم از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری از جلوگیری تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نمی‌دهیم.

کد خبر 6090651

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد