Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تابستان امسال، خبر بستن جاده به دست اهالی بخش غیزانیه از توابع کلانشهر اهواز جنجال به پا کرد و اهالی ساکن در روستا‌های این بخش تصمیم گرفتند خواسته‌های خود که تامین آب شرب سالم و پایدار بود را از طریق اعتراض طلب کنند.

پس از اتفاقاتی که رخ داد، با پیگیری‌های بخشدار غیزانیه و همکاری سایر مسئولان استان خوزستان، عملیات تکمیل شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب به این بخش آغاز و پروژه با سرعت مطلوبی در ۳ فاز اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مدت قطع آب، گروه‌های جهادی، بسیج، سپاه پاسداران، گروه‌های مردمی و ... یکبار دیگر به صحنه آمدند و نسبت به توزیع آب معدنی برای مصرف خانوار اقدام کردند، همچنین تانکر‌های آبرسانی نیز روزانه آب مورد نیاز اهالی و دام‌های موجود در این بخش را تامین می‌کردند تا روز‌های سخت بی آبی به پایان برسد.

سرانجام در خرداد ماه امسال فاز نخست پروژه آبرسانی به بهره برداری رسید و اندکی از مشکلات اهالی منطقه کاسته شد و در نهایت مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوزستان در ۲۲ آبان ماه امسال اعلام کرد که فاز سوم این پروژه در حال تکمیل است و اهالی بخش غیزانیه امیدوار بودند هرچه زودتر بدون دغدغه بتوانند از آب لوله کشی استفاده کنند، اما شواهد و مستندات گویای شرایط بدتری بعد از گذشت چندین ماه است.

بیشتر بخوانید

پایداری شبکه آب شرب در بخش غیزانیه و روستاهای اطراف تلاش برای برطرف شدن مشکل افت فشار آب در بخش غیزانیه

صادق سنجری یکی از ساکنان روستای شاخ کوپال بخش غیزانیه اهواز به خبرنگار ما گفت: ۲ دستگاه کنتور آب در منزل ما وجود دارد، ولی آب در لوله کشی‌ها نیست و بیش از ۱۰ روز است که آب در بسیاری از خانه‌ها قطع است، این در حالی است که ۲ دستگاه پمپ در منطقه وجود دارد، اما به صورت مقطعی روشن هستند.

او به وجود پوسیدگی و شکستگی در خط انتقال آب از چاه کم توله رامهرمز تا غیزانیه اشاره کرد و افزود: کیفیت آب به دلیل وجود آهک پایین است و طعم نامطلوبی دارد، ضمن اینکه آب رودخانه فصلی گوپال که از چشمه‌ها سیراب می‌شود، به دلیل شور بودن برای آبیاری زمین‌های کشاورزی محصولاتی شامل جو و گندم مناسب نیست.

به گفته سنجری مقرر شده آبرسانی به غیزانیه و روستا‌های تابعه آن از طریق تاسیسات نزهه واقع در غیزانیه کوچک تامین تا مشکلات آب شرب و پایداری آن رفع شود.

بیشتر بخوانید

بررسی وضعیت پایداری شبکه آبرسانی به روستا‌های بخش غیزانیه فاز سوم آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز در حال تکمیل است

جامعی دهیار روستای شاخ کوپال در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: وضعیت آب در لوله کشی‌های منازل در مقایسه با ماه‌های گذشته و قبل از آغاز پروژه‌های آبرسانی بهتر است، اما همچنان با مشکل قطع آب و ناپایداری آن مواجه هستیم، این در حالی است که ۸۹ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند و از طریق کشاورزی و دامداری امرارمعاش می‌کنند.

او با اشاره به اینکه آبرسانی به غیزانیه از چاه کم توله در شهرستان رامهرمز انجام می‌شود، بیان داشت:، اما برای رفع مشکل مقرر شده بود خط لوله انتقال آب از تاسیسات نزهه به طول ۲.۵ کیلومتر صورت گیرد، ولی هم اکنون این پروژه ناتمام مانده و اگر عملیات تکمیل نشود با توجه به درپیش بودن فصل تابستان شاهد تکرار بحران ماه‌های گذشته خواهیم بود، به همین منظور از مسئولان خوزستان و اداره آب و فاضلاب استان خواهشمندیم عملیات آبرسانی و تکمیل خطوط انتقال آب را به پایان برسانند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبرسانی به غیزانیه تامین آب شرب غیزانیه بخش غیزانیه انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • آیین گاوکشان 
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم