Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین طلوعیان شامگاه چهارشنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: تکلیف سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ایجاد اشتغال ۹ هزار و ۳۰۰ شغل بود که در ۱۰ ماهه امسال هشت هزار و ۸۴۸ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت و ۹۵ درصد تعهد محقق شده است.

وی با اشاره به برنامه های توسعه صادرات، گفت: عمده صادرات استان به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای هند، چین، سوریه و لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلوعیان بیان کرد: تا پایان سال ۱۳۰ میلیون دلار صادرات برای صمت گلستان تکلیف شده بود که تا پایان دی ماه، حدود ۸۸.۵ میلیون دلار صادرات داشتیم و ۷۵ درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره محدودیت هایی کرونا و بسته شدن مرز ترکمنستان، گفت: با توجه به این شرایط رقم های پیش بینی محقق نشده اما امیدواریم تا پایان سال به این عدد برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص پرداخت تسهیلات هم گفت: در ۱۰ ماهه امسال هزار و ۳۷۸ پرونده با رقم سه هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که تاکنون ۴۲۰ طرح به بانک معرفی شده و از این میزان ۷۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است و رتبه سوم را در کشور داریم.

طلوعیان اظهارکرد: در تسهیلات نوسازی و بازسازی ۹۴۳ میلیارد تومان مصوبه داریم که تاکنون ۱۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده و رتبه سوم را در پرداخت این سرفصل داریم.

وی بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۸ هم تاکنون از ۷۲۱ میلیارد تومان مصوبه ۲۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده و جایگاه پانزدهم را در کشور داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت در خصوص توزیع تخم مرغ هم گفت: ۵۰ تن تخم مرغ مردمی و ۱۴ تن تخم مرغ سهمیه روزانه بخش صنف و صنعت در استان گلستان بوده که توسط تولیدکنندگان استان تامین و با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی گفت: در حال حاضر مشکل تخم مرغ در بخش توزیع و نظارت است که با توجه با هماهنگی های بعمل آمده با قرارگاه ۱۷ ربیع و بسیج اصناف تلاش کردیم مشکلات کمتری داشته باشیم.

طلوعیان بیان کرد: میزان توزیع روغن با سرانه مصرف مردم و اصناف متفاوت است.

وی با بیان اینکه در حوزه اصناف محدودیت هایی وجود دارد، گفت: آن چیزی که مردم گرفتار آن خریدهای هیجانی است و مشکل فرهنگی در این زمینه وجود دارد.

طلوعیان ادامه داد: مراکز عرضه روغن در شهرها مشخص است که به عنوان مثال در گرگان ۱۳۰ نقطه برای توزیع روغن در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5132854

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان صنعت معدن و تجارت گلستان ویروس کرونا دهه فجر گرگان آمار کرونا شیراز بوشهر کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی اردبیل سانحه تصادف میلیارد تومان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: گره هایی که  توسط مردم باز می شود دولت نمی تواند آنها را انجام دهد. دولت باید زیرساخت ها را انجام دهد و خلا های قانونی را پر کند و به کمک مجلس زمینه جهش تولید مسکن با مشارکت مردم را فراهم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از زیرساخت ها برای جهش تولید مسکن واگذاری زمین است. سختگیری های بیجا در خصوص عرضه زمین به مردم مصیبت درست کرده است. برخی از رفتارهای متناقض در حوزه ساخت مسکن مردم را سردرگم کرده است. از جهتی می گویند قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود و از طرف دیگر سختگیری های بیجا درمورد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم دارند که همه اینها موانع است.

ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم جهت مشارکت فعال توان و سرمایه مردمی در حوزه ساخت مسکن در کنار عرضه زمین توسط دولت تاکید کرد: سال ، سال تولید و جهش تولید است و از طرف دیگر اگر می خواهیم جهش تولید رقم بخورد باید مشارکت مردم را داشته باشیم. اگر در کنار واگذاری زمین اقدامات حمایت مالی دولت از جمله تسهیلات بانکی داشته باشیم پروسه تکمیل می شود و من احساس می کنم اگر مردم بخواهند خودشان بدون تسهیلات وارد شوند مانع ایجاد می شود. منابع بانکها برای بیت المال و مردم است . اینکه بگوییم مردم بروند مسکن بسازند آنهایی که پول ندارند تسهیلات بگیرنددرست نیست چراکه  اقشار کم درآمدی هم  هستند که نمی توانند تسهیلات بگیرند اولا گرفتن تسهیلات ضمانت های سنگین می خواهد و زمان بر هم  است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم حذف موانع  خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم  به تولید جهش مسکن برسیم باید موانع پیش روی عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را حذف کنیم. برداشتن موانع بدون اراده دولت و دستگاههای متولی ممکن نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود