Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انتقال تجربیات بازآفرینی منطقه دو کشور گفت: برای چهار نوع بافت فرسوده تاریخی، میانی، پیشینه روستایی و پیشینه اسکان غیررسمی شهر اصفهان ۱۸ راهبرد دارای اولویت و ۱۰۳ سیاست اجرایی تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی‌نیا در نخستین نشست آموزشی دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی منطقه دو کشور که با هدف ارائه اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه بازآفرینی شهری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: شهر اصفهان دو هزار و ۳۴ هکتار مساحت دارد و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۹۵۷ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساحت بافت فرسوده اصفهان دو هزار و ۳۸۰ هکتار است که تعداد ۴۴۹ هزار و ۹۳۱ نفر در این بافت ساکن هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۲۳ درصد از جمعیت اصفهان در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند، گفت: برای چهار نوع بافت فرسوده تاریخی، میانی، پیشینه روستایی و پیشینه اسکان غیررسمی شهر اصفهان ۱۸ راهبرد دارای اولویت و ۱۰۳ سیاست اجرایی تدوین شده است.

وی تاکید کرد: برند سازی، توانایی بسیج منابع، حداکثر بهره‌وری، تأثیر پیرامونی، بهبود محیط و بازآفرینی شهری از ویژگی‌های مهم پروژه‌های تعریف شده بازآفرینی شهری اصفهان به شمار می‌رود.

«حسین الماسی» معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این نشست راه‌اندازی دبیرخانه‌های انتقال تجربیات برتر بازآفرینی منطقه دو با هدف توانمندسازی، ارتقای دانش تخصصی و تبادل تجارب موفق در حوزه بازآفرینی ویژه مدیران شهری، اعضای شوراهای شهر و کنشگران در عرصه بازآفرینی شهری را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: دبیرخانه‌های انتقال تجربیات بازآفرینی در مناطق پنج‌گانه کشور با هدف بهره‌مندی از تجربیات موفق بازآفرینی شهری و الگوبرداری از مناسب‌ترین مدل‌ها و روش‌های مدیریت، دانش و انسجام سازمانی و همکاری‌های بین بخشی در جهت اجرای مأموریت‌های محوله تشکیل و راه‌اندازی شده است.

«اسماعیل زیارتی نصرآبادی» رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی نیز با اشاره به اقدام‌های شاخص شهرداری اصفهان در پیشگیری و رسیدگی به علل و عوامل پدیده حاشیه‌نشینی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد حل معضل حاشیه‌نشینی نیازمند یک وحدت و انسجام مدیریتی با هدف ارتقای آگاهی و توانمندسازی مردم ساکن در این مناطق است، این امر با اجرای برنامه‌های مرتبط با زیرساخت‌های شهری، مسائل فرهنگی-اجتماعی، ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و تشویق به مهاجرت معکوس امکان‌پذیر خواهد بود.

در پایان این جلسه طی حکمی از سوی حسین الماسی مفیدی و حسین رجب صلاحی (معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) «سید احمد حسینی‌نیا» به عنوان دبیر دبیرخانه جمع آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه دو کشور شامل استان‌های اصفهان، فارس، جنوب فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان منصوب شد.

کد خبر 471366

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بافت فرسوده کلانشهر شهرداری اصفهان شهر بافت ناکارآمد شهری مدیریت شهری معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازآفرینی شهری انتقال تجربیات منطقه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان از آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و گفت: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن سلمانی در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان با بیان اقدامات پیش‌رو و ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ضوابط و تشریح آن‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت شهروندان در تحقق بازآفرینی، اظهار کرد: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی درنظر گرفته شده است که تحقق آن به تنهایی از طریق شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و نیاز است تمام سازمان‌های اجرایی در این امر مشارکت کنند، البته شهروندان به‌عنوان صاحبان شهر اصل جدایی‌ناپذیر این مشارکت هستند.

وی با اشاره به استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری افزود: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ازآغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و تصریح کرد: بازآفرینی محله جامی با اجرای همزمان پنج پروژه خدماتی و نوسازی شهرداری اصفهان با جدیت در حال انجام است و به‌منظور جلب رضایتمندی و امیدآفرینی هر چه بیشتر شهروندان ساکن در این محدوده و جلب مشارکت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در محله جامی در راستای تحقق برنامه‌های بازآفرینی محله راه‌اندازی دفتر مشارکت محلی از طریق مدیریت شهری با محوریت شهروندان در دستور کار قرار گرفت‌.

به گزارش ایمنا، در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان که با حضور تیم مدیریت شهری منطقه یک برگزار شد، ضمن اعلام اقدام‌های صورت گرفته در رابطه با بافت فرسوده و عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مباحث مربوط به پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی محله جامی در منطقه یک شهرداری اصفهان، از نظرات و نحوه مشارکت معتمدان محل و ساکنان محدوده در تهیه، تحقق و بازبینی طرح بازآفرینی و مسائل پیش‌رو این محله قدردانی شد.

کد خبر 749331

دیگر خبرها

  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار