Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:10:53 GMT

با 500 هزار تومان به جای شما امتحان می دهیم

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۱۶۸

با 500 هزار تومان به جای شما امتحان می دهیم

این روزها با توجه به آموزش‌های آنلاین و برگزاری امتحانات از راه دور عده‌ای با تبلیغ در فضای مجازی دانشجویان و دانش‌آموزان را وسوسه می‌کنند که با پرداخت 400 تا 500 هزار تومان از شرکت در امتحان راحت شوند و فردی به جایشان با تضمین قبولی امتحان دهد.

این افراد علاوه‌بر این کار اقدام به فروش سؤالات امتحانی  می‌کنند و در ازای دریافت مبالغی سؤال امتحانات را می‌فروشند، اما با شیوع این تبلیغات و گسترش آنها پلیس فتا وارد عمل شد و به تازگی چند نفر از این متهمان را دستگیر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ رامین پاشایی درباره افرادی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش‌آموزان می‌کنند، گفت: در حال حاضر در فضای مجازی شاهد تبلیغاتی هستیم که افرادی اعلام می‌کنند در ازای دریافت مبلغی (۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان) به جای دانشجو  یا دانش‌آموز در امتحان شرکت خواهند کرد که بلافاصله کارگروهی در پلیس فتا تشکیل شد تا با تقلب‌های امتحانات که در فضای مجازی رخ می‌دهد، برخورد کنیم. تعدادی از این افراد نیز توسط پلیس فتا شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.
سرهنگ پاشایی با اشاره به اینکه این اقدام ،مجرمانه بوده و پلیس فتا با چنین تبلیغاتی در فضای مجازی برخورد جدی خواهد کرد، گفت: در خصوص تقلب در امتحانات با وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش همکاری خوبی داریم.
وی با اشاره به اینکه یکی از کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی مربوط به فروش سؤالات امتحانی بود، گفت: مشخص شد سؤالاتی که در فضای مجازی برای فروش تبلیغ می‌شوند مربوط  به ادوار گذشته بوده و کاملاً کلاهبرداری است./ ایران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: با رصد چند ماهه کارشناسان پلیس فتا تعداد ۱۲ نفر از فعالان باند شرط بندی و قمار در استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سعید تجری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، یک سایت قمار و شرطبندی آنلاین رصد و  شناسایی مدیران و گردانندگان آن بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی از اعضای این باند که در چند شهر استان فعالیت می‌کردند اقدام به عضو گیری، دریافت وجوه و ثبت شرطبندی‌ها در سایت مذکور می‌کردند.

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن و تعقیب افراد مرتبط، نهایتا سرشاخه اصلی این باند قمار در استان گلستان  شناسایی شدند.

وی گفت: سپس در یک عملیات گسترده پلیسی، بصورت همزمان در چند نقطه، ۱۲ نفر از عوامل این باند در حالیکه همچنان در حال فعالیت غیرقانونی بودند دستگیر و ضمن توقیف تجهیزات الکترونیکی، به مرجع قضایی معرفی و پس از انجام مراحل قانونی از آنطریق روانه زندان گردیدند.

رییس پلیس فتا استان گلستان افزود:
ارزش ریالی این پرونده و میزان تراکنش‌های مربوطه تا این لحظه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

گفتنی است؛ به استناد قانون فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علاوه بر آگاهی‌بخشی درباره مخاطرات و مصونیت در قبال شیوه‌های کلاهبرداری جرایم و مجازات‌های مرتبط با قمار در فضای مجازی، ملزم به رصد، کشف و مقابله مستمر با مرتکبین و عوامل مرتبط و همچنین گردانندگان شبکه مالی قمار در فضای مجازی است.

دیگر خبرها

  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر