Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@02:23:32 GMT

چگونگی شهادت شهید شهریانی سگوندی از زبان همرزمش

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۳۱۲

چگونگی شهادت شهید شهریانی سگوندی از زبان همرزمش

شهید محمودرضا شهریان سگوندی متولد سال ۴۳ است که در تاریخ بیست و دوم بهمن‌ماه سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در دفاع از میهن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، محمودرضا شهریان سگوندی از شهدای دوران دفاع مقدس است که در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل گردید و اکنون پس از ۳۸ سال پیکر مطهر وی در عملیات تفحص، کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیم روشنی همرزم محمودرضا شهریان سگوندی درباره نحوه شهادت این شهید بزرگوار در گفتگو با رهیاب گفت: آخرین دیدار ما با شهید شهریان در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه چزابه شمال جنگل امقر بود.   وی افزود: در حین انجام عملیات بچه ها چند "پی ام پی" همراه با توپ های کششی را می بینند که به سمت عراقی ها در حال حرکت هستند اما پس از طی مسافتی برمی گردند که باعث عقب نشینی گردان میثم می شود.   روشنی ادامه داد: شهید محمود رضا شهریان نیز در این گردان حضور داشته است؛ آخرین بار بچه ها او را بر روی یک "پی ام پی" می بینند که عراقی ها با یک آر پی جی این شهید بزرگوار را مورد هدف قرار می دهند که دست او قطع می شود و بر زمین می افتد.   وی عنوان کرد: پس از این حادثه دیگر از شهید شهریان سگوندی خبری نبود تا امروز که پس از ۳۸ سال پیکر مطهر وی کشف شد و به آغوش خانواده بازگشت.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) آئین تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز با حضور پرشور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان استانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این آئین پیکر‌های مطهر این دو شهید والامقام از میدان آل یاسین تشییع و در صحن جامع امام مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شد. 

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت
  • شهادت مرزبان دوم در بانه / مرزبانانی که چند روز قبل مجروح شده بود، به شهادت رسید
  • یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • یک مرزبان در این شهر به شهادت رسید/ عکس
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران