Web Analytics Made Easy - Statcounter

درک نکردن صحیح از رفتار و گفتار یکدیگر، نداشتن شناخت کافی از روحیات طرف مقابل و عاقبت بی‌علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی، دست به دست هم می‌دهد تا یک طلاق عاطفی را در زندگی زوج‌ها رقم بزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، خانواده همواره به عنوان نهادی مقدس و تاثیر گذار که مهمترین پایه و اساس جوامع و حفظ و بقاء و دوام آنها شناخته شده است است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده به عنوان تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی همواره مورد تاکید پیامبران الهی و ائمه معصومین بوده است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که پایه و اساس آن بر دین مبین اسلام است بسیار مورد توجه است.

با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن که در حال حاضر خانواده را به عنوان یک اصل نشان گرفته، مصون ماندن آن موجب سلامت جامعه می گردد.

آنچه که نمایان است با دیجیتالی و ماشینی شدن زندگی های امروزی، دیگر روح محبت و صفا و صمیمیت از خانواده ها رخت بربسته است و امروز روابط مطلوبی در بین اعضای خانواده ها وجود ندارد.

یکی از عواملی که موجب فاصله بین اعضای خانواده ها در حال حاضر شده است، آشنا نبودن اعضای خانواده به وظایف ذاتی خود است.

کم شدن آستانه تحمل افراد و رسوخ برنامه های مبتذل فرهنگی که از برنامه های دشمنان برای تضعیف خانواده ایرانی است، از عوامل دیگر ایجاد فاصله بین اعضای خانواده می باشد.

متاسفانه بسیاری از مردم از خانواده متعال و مطلوب بخاطر غرق شدن در مادیات و دوری از معنویات و ارزش ها فاصله گرفته و به سوی خانواده متزلزل سوق پیدا کرده اند.

اگر والدین ما در خانواده به این امر آگاه باشند که وظیفه آنها نسبت به فرزندانشان فقط نان،مسکن و پوشش نیست و وظیفه مهم دیگری همچون تربیت و نظارت و پرورش اخلاقی را نیز برعهده دارند دیگر شاهد فاصله بین اعضای خانواده نخواهیم بود.

خانواده بهترین محل پیوند زن و مرد و بیشترین زمینه ساز کمال است، اما متاسفانه در حال حاضر به علت بالا رفتن سن تجرد و بالا بودن توقعات دختران و پسران، وجود مشکلات اقتصادی فراوان، عدم حمایت کامل والدین از فرزندان موجب بروز مشکلاتی در امر ازدواج جوانان شده است.

یکی از برنامه های اصلی غرب برای تضعیف خانواده در ایران،فرد گرایی است، فرد گرایی در محیط خانواده سبب می گردد که پیوند اعضای خانواده صرفا بر پایه منافع شخصی باشد به طوری که اعضا هر زمان که منافع شخصی شان ایجاب کند خانواده را ترک می کنند، که این عامل موجب بروز طلاق های عاطفی در بین زوجین شده است.

در حال حاضر الگو گرفتن از زندگی غربی، نداشتن سبک زندگی ایرانی اسلامی، کم شدن عواطف در بین خانواده ها، چشم و هم چشمی، کم توجهی به سنت های قدیمی، از عوامل افزایش طلاق در جامعه است.

درک نکردن صحیح از رفتار و گفتار یکدیگر، نداشتن شناخت کافی از روحیات طرف مقابل و عاقبت بی‌علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی، دست به دست هم می‌دهد تا یک طلاق عاطفی را در زندگی زوج‌ها رقم بزند.

رسوخ برنامه های ماهواره در بین خانواده های ایرانی، استفاده بیش از حد از وسایل ارتباط جمعی مانند اینترنت و موبایل، دوری بیش از حد والدین، کم توجهی به مسائل اعتقادی و دینی، از عوامل سست شدن خانواده های ایرانی به عنوان کوچکترین نهاد مقدس اجتماعی است.

اگر خانواده های ایرانی هر کدام حقوق دیگری را به رسمیت شناخته و همواره در پی تلاش برای رسیدن به اهداف عالی و پیشرفت همه جانبه جامعه باشند، هیچ دشمنی نمی تواند در بین آنان رسوخ کند.

پس همه ما باید تلاش مان در این راستا باشد،که خانواده هایی بنیان کنیم که بر اساس لزومات اسلامی حرکت کند و فرزندانی در دامن این خانواده ها تربیت یابند که با حضور در جوامع بتوانند فرهنگ توحیدی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را ترویج نمایند.

پایین آوردن توقعات زوجین، راهی برای کاهش طلاق عاطفی در خانواده ها است

فاطمه ابراهیم زاده کارشناس امور خانواده در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: متاسفانه این روزها شاهد افزایش طلاق عاطفی در بین خانواده ها هستیم و ریشه آن از گله گذاری زوجین از یکدیگر شروع می شود.

وی افزود: فردی که دچار طلاق عاطفی شده است ، سلامت خود و دیگران برایش اهمیت ندارد و حضورش در منزل کم رنگ تر نسبت به قبل است.

کارشناس امور خانواده تصریح کرد: با پیشرفت طلاق عاطفی در خانواده ، زوجین نسبت به یکدیگر سرد هستند و تنها عامل نگه دارنده آنها وجود فرزندان در خانواده است.

ابراهیم زاده گفت: در طلاق عاطفی، زوجین نسبت به یکدیگر هیچ گونه حس، نشاط، و درک متقابل ندارند و در واقع به اجبار زیر یک سقف زندگی می کنند، اما با پیشرفت این موضوع در خانواده و سرد مزاجی ها و اختلافاتی که پیش می آید بعد از مدتی طلاق قانونی رخ می دهد.

وی ادامه داد: از مهم ترین راهکار برای درمان طلاق عاطفی میان طرفین، مراجعه به مشاوره و طی کردن جلساتی برای معالجه فردی برای درمان روحی و روانی و جلساتی دو نفره با حضور طرفین برای ترمیم روابط بین آن ها است.

این کارشناس امور خانواده بیان داشت: پایین آوردن توقعات زوجین از یکدیگر، و درک کردن شرایط خانواده نقش مهمی در ارتباط عاطفی زوجین و استحکام خانواده دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بین اعضای خانواده حال حاضر خانواده ها طلاق عاطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسئولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود:برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق