Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه شاهد برگزاری مراسمات عروسی در برخی از تالارها سطح شهرستان ایوان بودیم که این امر می تواند زمینه افزایش تعدادمبتلایان را فراهم آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، از اواخر سال گذشته کشور میزبان مهمانی ناخوانده است که نه تنها در این استان  بلکه در تمام کشور و جهان مختصات زندگی اجتماعی را متحول کرد و تمامی حوزه ها از جمله بخش اقتصادی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از آنجا که ویروس کشنده کرونا از راه تنفس و تجمع قابلیت سرایت و انتقال دارد، تقریبا هرگونه تجمعی و دورهمی را خطرناک کرد و در این میان برگزاری مراسم شادی، عزا و همچنین دورهمی های خانوادگی از سوی جامعه پزشکی ممنوع شد؛البته این ممنوعیت از همان ابتدا نیز جنبه هشداری و نصیحت داشت تا اینکه ضمانت اجرایی و جریمه ای برای آن باشد. 

ستاد مقابله با ویروس کرونا در نخستین اقدام برگزاری هرگونه تجمع صنفی را ممنوع کرد و سپس فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی تعطیل شد. علاوه بر این در ماه های ابتدایی همه‌گیری ویروس کرونا برگزاری مراسم عروسی ، عقد و همچنین عزاداری لغو شد تا شاهد خانه نشینی عمومی مردم باشیم.

اما با طولانی شدن شیوع ویروس کرونا و با وجود پشت سر گذاشتن چندین  پیک پر تعداد شیوع، رفته رفته شاهد از سرگیری برخی جشن ها به خصوص مراسم عروسی در شهرها و روستاهای ایلام هستیم.

ممنوعیت بازگشایی تالارها و برگزاری مراسمات عقد و ازدواج تا اطلاع ثانوی

 به اطلاع همشهریان عزیز می رساند، براساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در شهرستان ایوان، به منظور کنترل چرخه ی انتقال ویروس کرونا و پیشگیری از موج جدید بیماری در شهرستان:

ممنوعیت کامل برگزاری هرگونه تجمع مراسم مربوط به ازدواج از جمله عقد و عروسی در تالارها و همچنین ممنوعیت کامل مراسم ترحیم در اماکن عمومی و منازل اعلام می‌شود.

دفاتر عقد و ازدواج مجاز به فعالیت به شرط حضور حداقل ۱۰ نفر، جهت ثبت ازدواج در محضر بوده، هرگونه پذیرایی و وسایل پذیرایی نیز ممنوع و استفاده از ماسک الزامی می‌باشد.

همچنین برگزاری هرگونه تجمع در سطح شهرستان ممنوع و به منزله نقض قانون بوده و پیگرد قانونی به دنبال دارد.

ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان ایوان، ضمن درخواست از همشهریان عزیز در خصوص رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی، اعلام می دارد که کلیه ی محدودیت های اعمال شده به منظور حفظ سلامت همشهریان عزیز می باشد.

ستاد مدیریت کرونا شهرستان ایوان

جای خالی نظارت دقیق و محدودیت‌های کرونایی

نگاهی به پروتکل های بهداشتی و محدودیت های عمومی خواهید دید که یا اغلب این پروتکل ها ضمانت اجرایی ندارند و یا اینکه مربوط به حوزه های عمومی و قابل دسترس هستند که البته بیشتر ناشی از دسترسی آسان و نظارت راحت تر بر این موارد است. علاوه بر این اغلب دستورالعمل های بهداشتی شامل حوزه اصناف می شود که عینی بوده و به آسانی امکان جریمه و مجازات دارند. 

اما در حوزه های اجتماعی حداقل اثری از محدودیت های کرونایی هدفمند، سختگیرانه و همچنین نظارت دقیق شاهد نیستیم که در مورد برگزاری جشنهای خانگی کاملاً این مسئله قابل لمس است.

امیدواریم که مسئولان در این راستا اقدام خوبی را انجام دهند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان نباشیم.

 

انتهای پیام/الف

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری مراسم شهرستان ایوان هرگونه تجمع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا