Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران در نشست رگولاتوری نفت و نیرو بیان کرد: هدف رگولاتوری برطرف کردن انحصار‌های دولتی است، فضای کسب و کار تحت تصویب مقررات لحظه‌ای باعث توقف در فعالیت‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اقتصاد ما هنوز نفتی است، باید نهاد تنظیم گری در این حوزه داشته باشیم که در تصمیم گیری هایش استقلال داشته باشد. این نهاد باید با شفافیت کامل و حمایت از سرمایه گذاران و مصرف کنندگان، ضمانت اجرا و تعامل ایجاد کند.

پدیدار ادامه داد: انتظار بخش خصوصی این است که این هدفی که سال‌ها از آن صحبت شده، اجرا شود. باید مشورت بخش خصوصی این کار انجام بگیرد و از روش تبعیض آمیز قیمت گذاری خوراک واحد‌های تولیدی دست برداریم.

او گفت: در صنعت برق نیز مطالعات دقیق و کافی انجام شده و متوجه شدیم که وضع و مقررات در این حوزه اگر بخواهد عملی، روشنگرانه و عادلانه باشد، با چیزی که اکنون وجود دارد متفاوت است. در این صنعت فضای رقابتی نداریم.

پدیدار تصریح کرد: ارتقای شرایط کسب و کار در صنعت نفت کشور باید انجام شود، همواره بدون حضور نماینده بخش خصوصی، جلسات تشکیل می‌شود و لوایح و طرح‌ها را تصویب می‌کنند. من به وزیر نفت و معاونانش احترام می‌گذارم، اما نظراتشان در گفتار است و در عمل نیست.

او اظهار کرد: در ماده ۱۳ قانون اختیارات وزارت نفت به صراحت گفته شده که این وزارتخانه مکلف به مشورت کردن با شورای رقابت است.

پدیدار گفت: پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد نهاد تنظیم گر، از صاحب نظران فنی و اقتصادی به انتخاب وزیر نفت، انجمن نفت ایران، شورای رقابت، بخش خصوصی، فدراسیون صنعت نفت و همچنین قضات در این نهاد حضور داشته باشند.

او تاکید کرد: وقتی از نهاد تنظیم گر نفت و گاز صحبت می‌کنیم، باید به دقت وظایف، جایگاه و بودجه آن مشخص شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت اتاق بازرگانی پتروشیمی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان