Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد از هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت های پروژه حق تقدم عابرپیاده در سطح شهر خبرداد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در نخستین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد، اظهار کرد: برای سال جاری دو موضوع مهم تفکیک زباله از مبدا و حق تقدم عابرپیاده برای فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای پروژه حق تقدم عابرپیاده برنامه‌ای یک و نیم ساله تهیه شده است؛ در این پروژه اقدامات شهرداری دو بخش اصلی داشت که بخش نخست آن تأمین زیرساخت لازم بود و در سال جاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های زیرساختی برای این پروژه صورت گرفته است.

شهردار مشهد تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه بخش زیادی از گذرگاه‌ها باید برجسته می‌شد که این امر تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

کلائی تاکید کرد: شهرداری برای اصلاح هندسی و اصلاح معابر پروژه حق تقدم عابر پیاده به جدیت ورود پیدا کرده و در این راستا در بخش فرهنگ سازی گروه‌های داوطلبی را به کار گرفتیم تا به صورت به نمادین مردم را راهنمایی کنند.

وی تصریح کرد: باید در زمینه پروژه حق تقدم فرهنگ سازی های مناسبی صورت گیرد تا زحماتی که در این راستا شده نادیده گرفته نشود.

شهردار مشهد با اشاره به موضوع پیاده مداری در شهر، خاطرنشان کرد: در سطح شهر در بخش خطوط ویژه دوچرخه اقدامات خوبی انجام شده و در بخش مسیرهای عابرپیاده نهضت پیاده راه سازی را به جد دنبال کردیم و لازم است که پیگیرتر از گذشته این امر را دنبال کنیم.

وی در خصوص موتورهای برقی، ادامه داد: موتورهای برقی در سایر مدهای حمل و نقل می‌تواند به جد در رساندن ما به اهدافمان یاری کند.

کلائی گفت: شهرداری لایحه‌ای را به شورا تقدیم کرده که بر اساس آن تا سقف ۹۰ درصدی تسهیلات و وام در اختیار کسانی که می‌خواهند این موتورها را خریداری کنند، قرار گیرد، البته گسترش این اقدام می‌تواند در مدهای حمل و نقل تأثیر خوبی داشته باشد.

کد خبر 471428

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد کلانشهر پیاده رو شهر شهردار مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه حق تقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

قاسم عسکری‌نسب  اظهار داشت: مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ای طراحی، اجرا و مدیریت گردد تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود.

وی در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی در بندر چابهار گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم از دیدگاه سازمان و از اولویت‌های راهبردی دولت در قالب طرح توسعه سواحل مکران است که ضرورت دارد با حساسیت بالا و از طریق تعامل با پروژه‌های بالادستی استان و سواحل مکران تکمیل و اجرایی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر راهبردی چابهار علاوه بر داشتن حوضچه آرامش وسیع، کانال عریض و عمیق با عمق متوسط منفی ۱۶ متر با کمترین نرخ رسوب گذاری، مجهز به حدود ۲ هزار متر طول اسکله با ظرفیت هست میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال در پایان فاز نخست توسعه که شامل اسکله‌های کانتینری، جنرال کارگو، رو رو، نفتی و پتروشیمی، زیرساخت‌های انبار تخصصی فله، سیلو‌های مکانیزه غلات، سایت ضدعفونی کامیون و تجهیزات مدرن و استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا از جمله مکنده‌های غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت است.

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

عسکری نسب ادامه داد: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت آن به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و پیش بینی می‌شود این بندر به عنوان یک کانون تجاری بین المللی در منطقه و جهان مطرح خواهد شد و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابجایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

وی با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی در نظر گرفته شده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار می‌تواند دروازه ترانزیتی کشور‌های عضو CIS و افغانستان باشد گفت: این بندر نزدیک‌ترین مسیر دریایی به کشور‌های جنوب شرقی آسیا، اروپا و آفریقا محسوب می‌شود که نقش مهمی در کریدور شمال و جنوب ایفا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور