Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مجلس یازدهم درصدد دوختن قبای ریاست جمهوری بر تن افراد خاصی است. این مجلس تاکنون نتوانسته به سوالات و شائبه‌های مردم در خصوص این طرح پاسخ دهد.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قانونی مشروعیت دارد که مردم از آن حمایت کنند، اما در حال حاضر طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مجلس یازدهم فاقد مشروعیت لازم است؛ زیرا نسبت مشارکت در انتخابات را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال حاضر تنها در صدد تصویب طرح‌ها و لوایحی انتخاباتی خود هستند و به جای کاندیدای توان‌مند و کارآمد به دنبال کاندیداهای ریاست وفادار هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای تنظیم شده که کاندیداهای این کارزار از بازگو کردن برنامه‌های خود ممانعت کنند؛ زیرا ممکن است در فیلترهای نظارتی و استصوابی دچار مشکل شوند.

خوشچهره یادآور شد: مجلس یازدهم درصدد دوختن قبای ریاست جمهوری بر تن افراد خاصی است. این مجلس تاکنون نتوانسته به سوالات و شائبه‌های مردم در خصوص این طرح پاسخ دهد.

وی یادآور شد: بهتر است مجلس شورای اسلامی ابتدا به تعیین اختیارات و وظایف رئیس جمهور بپردازد. طی سال‌های گذشته رؤسای جمهور کشور در ابتدا وعده‌هایی را مطرح کردند که در ادامه از انجام ناتوان بودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مجلس یازدهم به دنبال این است که از جایگاه ریاست جمهوری یک جایگاه تشریفاتی بسازد و که این مسئله باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

کد خبر 471430

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح قانون انتخابات قانون انتخابات ریاست جمهوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ریاست جمهوری مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده

ایسنا/گلستان رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان از به کارگیری ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس خبر داد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی  با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: در گلستان فقط انتخابات در گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلایلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی