Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده عالی رتبه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد با انتقاد از اخراج‌های مستقیم و بدون بررسی پناهندگان از اروپا که گاها همراه با خشونت و بدرفتاری است این گونه اقدامات را غیرقانونی دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، سازمان ملل متحد به برخورد اروپا با پناهندگان انتقاد وارد کرده و درباره شمار روزافزون اخراج های مستقیم پناهجویان در مرزهای اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جیلیان تریگز"، یک نماینده بلند پایه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد UNHCR روز چهارشنبه در سخنانی در ژنو اعلام کرد: گزارش های فزاینده ای درباره رد پناهجویان بلافاصله بعد از رسیدن آن ها به خاک و یا آب های تحت قلمرو کشورهای اروپایی وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد: این اخراج ها به روشی کاملا سیستماتیک و خشونت طلبانه انجام می شود.

تریگز همچنین هشدار داد که قانون پناهندگی در اروپا در معرض خطر قرار دارد. قایق های حامل پناهندگان به خارج از مناطقی که برای دستیابی به آن تلاش می کنند یدک می شوند و یا اینکه بعد از ورود آن ها به خشکی دوباره به دریا بازگردانده می شوند.

"تریگز" همچنین گفت: بسیاری از پناهندگان خشونت و سوء استفاده توسط مقامات را گزارش می دهند.

این مقام سازمان ملل با اشاره به اینکه پناهندگانی که از مرزهای ملی هم عبور کرده‌اند به عقب رانده می شوند همچنین گفت: این مسئله از طرف اروپا بررسی نمی شود که آیا این ها به حمایت نیاز دارند یا نه؟ مطابق کنوانسیون پناهندگان و قوانین اتحادیه اروپا پرونده هر پناهجو باید به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی همچنین گفت: البته کشورها این حق را دارند که کنترل های مرزی را بر اساس قوانین بین‌المللی در پیش گیرند، اما باید به کنوانسیون های بین‌المللی حقوق بشری توجه کنند. اخراج های مستقیم پناهندگان غیر قانونی است. البته تریگز نام کشورهایی که چنین اقدامات غیر قانونی در آن ها شکل می گیرد را نبرد.

بر اساس اطلاعات آژانس پناهندگان سازمان ملل شمار پناهندگان و پناهجویانی و مهاجران اقتصادی که در سال های اخیر به اروپا آمده اند به صورت مداوم در حال کاهش است.

در سال گذشته در مجموع حدود 95 هزار نفر از طریق زمین و دریا وارد اتحادیه اروپا شدند که 23 درصد نسبت به سال 2019 و 33 درصد نسبت به سال 2018 کاهش داشته است.

نگاهی به شرایط ناامید کننده و فاجعه بار اردوگاه پناهندگان یوناندرخواست آلمان برای اصلاح فوری شورای امنیت/ ماس: مسئله پناهندگان همچنان عامل جدایی در اتحادیه اروپا استبالا گرفتن مناقشات در دولت ائتلافی آلمان درباره مسئله پذیرش پناهندگان

برخی کشورهای اروپایی به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند بیشتر تحت تاثیر مسئله هجوم پناهندگان قرار دارند. آژانس پناهندگان سازمان ملل از دیگر کشورهای اروپایی درخواست می کند همبستگی بیشتری از خود نشان داده و بهتر از کشورها حمایت کنند.

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا با توجه به بن بست روند اصلاح سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا و تداوم مناقشات بین کشورهای عضو بر سر این مسئله اعضاء را به بحث واقعی برای حل این مسئله فراخوانده و اعلام کرده که در غیر این صورت خطر وقایعی مانند حمله به کنگره آمریکا در اروپا هم شکل خواهد گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرده که البته چنین بحث هایی گاهی می تواند مسموم باشد اما ما به عنوان سیاستمدار وظیفه داریم سم زدایی را انجام دهیم. وی در این باره ابراز خرسندی کرد که ایده های منطقی و عملی در میان وزرای کشورهای اروپایی برای حل این مسئله وجود دارد.

قرار است امروز (پنج شنبه) وزرای کشور اروپایی در یک ویدئو کنفرانس درباره مسئله اصلاح روند پناهندگی در اروپا با هم مذاکره کنند. کمیسیون اروپایی پیشنهادهای جدیدی را در این باره ارائه داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا آژانس پناهندگان سازمان ملل کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا اخراج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند