Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیامدها و تبعات سخنان احمد جهان بزرگی در برنامه زنده زاویه که هفته گذشته از شبکه چهارم صداوسیما پخش شد همچنان ادامه دارد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه 8 بهمن‌ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره دعوت نشدن رئیس سازمان صداوسیما به جلسه هیئت دولت و ارتباط آن با برنامه زنده‌ای که از تلویزیون پخش شد، تصریح کرد: در برنامه‌ای که یک روحانی را در برنامه زاویه دعوت کرده بودند اینکه به‌طور صریح و با لحن بسیار بد به رئیس‌جمهوری توهین می‌کند، برای وزرای ما قابل‌قبول نبود و گفتند درست نیست صداوسیمایی که متعلق به نظام هست این‌طور عمل کند و نتیجه این شد که باید این مسائل را مقداری ساماندهی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی درباره دعوت رئیس صداوسیما به جلسه دیروز هیئت دولت تصریح کرد: من از دعوت شدن یا نشدن وی اطلاعی ندارم ولی در آن سالنی که ما بودیم، ایشان تشریف نداشتند.

این اتفاق در حالی رخ‌داده بود که خبرگزاری ایسنا صبح روز چهارشنبه در خبری با عنوان «رئیس سازمان صداوسیما به جلسه هیئت‌وزیران دعوت نشد» عنوان داشته بود «رئیس سازمان صداوسیما احتمالاً به دلیل اظهارات توهین‌آمیز یکی از مهمانان برنامه زاویه که از شبکه 4 پخش شد، به جلسه امروز هیئت‌وزیران دعوت نشد... ایسنا اطلاع یافت که علت این غیبت عدم ارسال دعوت‌نامه از سوی دفتر هیئت دولت برای علی عسگری عنوان‌شده است».

حبیب رحیم‌پور ازغدی، سردبیر و مجری ـ کارشناس برنامه زاویه نیز روز دوشنبه 6 بهمن‌ماه در مصاحبه‌ای با فرهیختگان اظهار داشته بود که خبر اخراج وی از برنامه صحت دارد.

پیش از آن، علی عسگری رئیس صداوسیما در جلسه شورای معاونان و مدیران سیما درباره برنامه زاویه گفته بود: بیان چنین اظهاراتی از آنتن صداوسیمای جمهوری اسلامی به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

واعظی: صداوسیما نباید اینگونه رفتار کند

مجری «زاویه»: اخراج شده‌ام/ برای حذف نقد، دنبال بهانه می‌گشتند

تذکر شورای نظارت بر صداوسیما به «زاویه»

چند نکته درباره یک برنامه تلویزیونی

با این شرایط احتمالاً برنامه زاویه با تغییراتی روبه‌رو خواهد شد؛ اما مسئله مهم این است که در این قضیه حداکثر می‌توان به مجری برنامه زاویه انتقاد کرد همان لحظه که با ادبیات نامناسب درباره رئیس‌جمهور صحبت می‌شد می‌باید جلوی سخنان مهمان برنامه گرفته می‌شد.

البته مجری برنامه به‌درستی در انتهای همان برنامه سخنان آقای جهان بزرگی را نقد کرده بود و بیان داشته بود این‌گونه حرف‌ها با رسالت برنامه که نقد صحیح و منطقی برنامه‌ها و نه افراد است در تضاد می‌باشد.

بدون شک در این شرایط کنار گذاشتن مجری برنامه با عقل و منطق سازگار نیست و صداوسیما را از رسالتی که برعهده دارد دور خواهد کرد. اگر قرار باشد صداوسیما به روایت امام خمینی (ره) یک دستگاه عظیم آموزشی و تربیتی و به‌عنوان یک دانشگاه باشد می‌باید بر پایه بهره‌گیری و استفاده از نخبگان و کارشناسان و مباحثه و گفت‌وگو این اتفاق رخ دهد. اخراج مجری-کارشناس برنامه زاویه که اتفاقاً برنامه موفقی نیز داشته در شرایط کنونی هیچ دردی از دردهای صداوسیما را دوا نخواهد کرد. انتظار است مدیران سیما همانند تمامی مخاطبان آن شب برنامه زاویه که گفته‌های مهمان برنامه را دور از اخلاق نقد تشخیص دادند آن رفتار را محکوم کنند که این اتفاق رخ‌داده است اما حذف مجری برنامه که قصور و تقصیر جدی مواجه ایشان نیست زیاده‌روی و دور از جوانمردی است.

حذف برنامه‌های انتقادی یا بی‌اثر کردن آن‌ها در شرایط کنونی که جامعه نیازمند مباحثه و گفت‌وگو است ظلم به مخاطبان صداوسیما و سیاست سازان و سیاست‌گذاران است که چنین برنامه‌هایی به شناسایی و درک آن‌ها از مشکلات جامعه کمک می‌کند. بدون شک مزایای برنامه‌های گفت‌وگومحور و انتقادی آن‌قدرها زیاد است که اصولاً نباید سخنان یک مهمان برنامه در یکی از قسمت‌های آن مستمسکی برای حذف شود.

به‌جرئت می‌توان گفت در روزگاری که صداوسیما جذب مخاطب را بر پایه برنامه‌های سلبریتی محور کم‌عمق بنا نهاده برنامه‌ای مثل زاویه که پیشرو و انتقادی است و متأسفانه مانند آن نیز بسیار محدود می‌باشند می‌باید موردحمایت قرار گیرند.

در این بین فشار دولت به صداوسیما نیز هرگز معقول و منطقی نیست و انتظار است دولتی که دائماً حداقل در حرف به آزادی بیان تأکید داشته از موضع غیرمنطقی خود کوتاه بیاید و موجب نشود برنامه‌ای که مورد استقبال جامعه بوده تعطیل شود.

منبع: الف

کلیدواژه: برنامه زاویه مجری برنامه هیئت دولت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه امینی یکی از مجریان این برنامه تلویزیونی بود.
خانم فاطمه امینی مجری و بازیگر تلویزیون با حضور در استدیوی شبکه خبر گفت: اتفاقی که در مورد بازیگری وجود دارد این است که بتوانیم کاراکتر‌های (شخصیت های) مختلف را بازی کنیم، این مهم است که اعتماد به نفس بالایی داشته باشی ولی به تنهایی کفایت نمی‌کند، من مدتی در نقش گلی دختری ۸ ساله بازی کردم و با اقبال خیلی خوب بچه‌ها هم مواجه شدم ­­ولی خواستم یک شخصیت کاملا متفاوت (خانم ۸۳ ساله ننه نقلی) ولی فانتزی­ (حتی در گریم هم فانتزی عمل می‌کنیم) تجربه کنم که شکر خدا توانستم این شخصیت را هم به خوبی بازی کنم.

وی در خصوص مهم‌ترین ویژگی اجرا برای کودکان گفت: در این اجرا‌ها خیلی حال خوب و صداقت وجود دارد، چون در دنیای واقعی در سن ۳۷ سال همه اتفاقات جدی و واقعی است ولی وقتی با کودکان جلو می‌رویم دنیا فانتزی و جذاب‌تر و شادتر است، عمیق شدن در دنیای فانتزی کودکان حس خیلی­ خوبی می‌دهد.

امینی در خصوص نزدیک شدن به دنیای کودکان هم افزود: من همه جا بچه‌ها را می‌بینم، اما خیلی وقت‌ها بازیگری، فقط بازیگری می‌کند ولی ممکن است که علاقه‌ای به ژانر کودک و دنیای بچه‌ها نداشته باشد ولی من دنیای بچه‌ها را خیلی دوست دارم و در خصوص کودکان خیلی مطالعه می‌کنم اغلب کتاب‌های روانشناسی کودکان را مطالعه کرده ام مخصوصا پادکست‌های صوتی در خصوص بچه‌ها را گوش می‌کنم و باید بگویم من بیشتر ازبازیگری­ روانشناسی کودکان کار می‌کنم.

وی ادامه داد: بیس صدای من­ که کودک است خیلی در ابتدای راه به من کمک کرد، اما ما در بازیگری بیان کار می‌کنیم وقتی من خانم‌های با سن‌های مختلف کار می‌کنم پس بایدبتوانم با صدای خودم کار کنم و با صدای خودم بازی کنم.

وی در خصوص سختی کار کردن با عروسک گفت: در هر کاری تکنیک لازم است وقتی تکنیک را بدانید دیگر سختی وجود ندارد و همه آن لذت است­، چون من عروسک نمی‌بینم و یک شخصیت واقعی میبینم.

امینی ادامه داد: از بین عروسک‌هایی که کارکردم عروسک «مل مل» برای من نوستالژی و خاطره است، چون حدود ۱۲ سال با هم کار کردیم­، اما عروسکی که خیلی با آن ارتباط خوب گرفتم عروسک «بزباش» بود وبعد عروسکی که امسال کنارش بودیم در عروسک خونه و قرار است در کنارش باشیم عروسک «گودرز» در عروسک خونه است.

وی درخصوص عروسک خونه گفت: «عروسک خونه» یک محصول مشترک بین سیمرغ و شبکه کودک است که قرار است ادامه داشته باشد و قرار نیست که فقط سالی یک بار باشد.

این مجری و بازیگر تلویزیون درپایان گفت: از بین شخصیت‌هایی که بازی کرده ام بیشتر به شخصیت گلی نزدیک بودم، و این شخصیت گاهی خودم هستم و گاهی دختر وجودم است و یک نقشی داشتم که شخصیت خارجی را بازی می‌کردم به اسم سیلوی که خانمی ۴۳ ساله بود که آن را هم دوست داشتم و من در کودکی از خانم خامنه که آن زمان که کودک بودم ­­مجری بودند خیلی ایشان را دوست داشتم و دارم و از ایشان تاثیر می‌گرفتم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است