Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین خبر‌های جهاد کشاورزی زرین دشت در روز پنج شنبه ۹ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کاشت سبزیجات در گلخانه برای نخستین بار در زرین دشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از کاشت سبزیجات در گلخانه برای نخستین بار در شهرستان زرین دشت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح اله دیانت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت اظهار کرد: گلخانه ۴ هزار متر مربعی نواب یوسفی از بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان واقع در بخش ایزدخواست روستای گلکویه برای اولین بار به زیر کشت سبزیجات رفت.

او گفت: در این گلخانه حدود ۱۰ گونه سبزیجات اعم از انواع خوراکی و خورشتی کشت شده و در حال حاضر روزانه حدودا ۱۰۰ کیلو برداشت می‌شود، محصولات این گلخانه با کیفیت عالی در مرکز شهرستان و شهر شهرپیر به فروش می‌رسد و مورد استقبال بازار قرار گرفته است و با توجه به تولید خارج از فصل برخی گونه‌ها سودآوری خوبی به همراه داشته است.

روح اله دیانت اضافه کرد: از سال‌های گذشته تاکنون سبزیجات و صیفی جات در شهرستان در فضای آزاد کشت می‌شود که بیشتر سطح زیر کشت مربوط به بخش ایزدخواست است.

با توجه به اینکه گلخانه محیطی کنترل شده است و پتانسیل تولید محصولات خارج از فصل را با کیفیت مطلوب و افزایش تولید در واحد سطح دارد و همچنین موجب افزایش بهره وری آب می‌شود، امید است در سال‌های آینده شاهد رونق هرچه بیشتر کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان باشیم.

برداشت زیتون روغنی از باغات شهرستان زرین دشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از برداشت زیتون روغنی در شهرستان زرین دشت خبر داد.

روح اله دیانت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت با بیان اینکه محصول زیتون روغنی از باغات زرین دشت در حال برداشت است، اظهار کرد: برداشت زیتون در شهرستان هر ساله به دو صورت کنسروی و روغنی انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود تقاضای زیاد جهت زیتون کنسروی اکثر برداشت زیتون این شهرستان به صورت روغنی است.

روح اله دیانت تصریح کرد: از کل باغات بارور شهرستان در سطح ۸۵۰ هکتار حدود ۳۰ تن زیتون کنسروی برداشت شده است و عمده محصول زیتون شهرستان به صورت روغنی در حال برداشت است.

او ادامه داد: بیش بینی می‌شود حدود هزار و ۵۰۰ تن محصول زیتون به صورت روغنی برداشت شود.

خسارت بیش از ۱۶ میلیارد تومانی سرما به محصولات کشاورزی زرین دشت

مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت از خسارت بیش از ۱۶ میلیارد تومانی به محصولات کشاورزی شهرستان زرین دشت خبر داد.

روح اله دیانت مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت اظهار کرد: بر اثر سرمازدگی در هفته آخر دی ماه مزارع و باغات شهرستان زرین دشت دچار سرمازدگی شد و خسارت هنگفتی به مزارع و باغات وارد شد.

او ادامه داد: بر اثر این سرمازدگی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان خسارت به بهره برداران وارد شد.

دیانت افزود: از این مبلغ میزان ۱۶ میلیارد تومان به باغات شهرستان و ۷۹۰ میلیون تومان خسارت به بخش زراعی شهرستان وارد شده است.

او تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده، بهره بردارانی که مزارع و باغات خود را تحت پوشش صندوق بیمه محصولات قرار داده اند غرامت شان پرداخت خواهد شد و طی پیگیری‌های نماینده شهرستان مساعدت‌های خوبی به بهره برداران انجام خواهد شد.

دیانت گفت: احتمال بروز سرمازدگی در بهمن ماه نیز وجود دارد که کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی باید تمهیدات لازم را در مقابله و پیشگیری انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاشت سبزیجات خسارت سرما برداشت زیتون محصولات کشاورزی کشاورزی زرین دشت برداشت زیتون بهره برداران ۱۶ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد