Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@11:42:29 GMT

بورس ایران در دوره بایدن چه وضعی خواهد داشت؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۸۱۷۴

ساعت24-خبرگزاری الجزیره نوشت: بورس تهران در حال حاضر حدود ۳۷ درصد از رکورد خود عقب نشسته و همین مساله باعث زیان بخش بزرگی از سهامداران شده است.

 خبرگزاری قطری الجزیره نوشت: وضعیت اقتصادی جهان از سال ۲۰۱۹ رو به وخامت رفت و شیوع کرونا نیز شرایط را بدتر کرد. از آن زمان شماری از مقامات ایرانی مردم را تشویق کردند تا در بازار بورس سرمایه گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تشدید فشارهای آمریکا و کاهش ارزش ریال، بسیاری از مردم با هدف حفظ ارزش دارایی های خود وارد بازار بورس شدند. دولت ایران از ماه می ۲۰۲۰ بخشی از سهام شرکت های دولتی را در بازار عرضه کرد که استقبال خوبی از آنها شد و شاخص بورس تهران برای نخستین بار از یک میلیون واحد گذشت و کمی پس از ان نیز کانال دو میلیون واحدی را پشت سر گذاشت. 

بورس تهران در حال حاضر حدود ۳۷ درصد از رکورد خود عقب نشسته و همین مساله باعث زیان بخش بزرگی از سهامداران شده است. ریزش سنگین بورس تا جایی ادامه یافت که رییس این سازمان از سمت خود کناره گیری کرد. 

به عقیده برخی از کارشناسان بازار سرمایه، دولت ایران در تشویق مردم به بازار بورس بدون گوشزد کردن ریسکهای احتمالی اشتباه کرد. با روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا انگیزه فعالان برای حضور در بورس کمتر شده است؛ چرا که آنها امیدوار به بازگشت آمریکا به توافق هسته ای هستند. کاهش انتظارات تورمی نه تنها در بورس که در بازار ارز نیز اتفاق افتاده؛ تا جایی که قیمت هر دلار از حدود ۳۰ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان کاهش یافته است. 

این خبرگزاری قطری در پایان نوشت: در ماه های قبل قیمت برخی از سهام بر حسب دلار ۵۰ هزار تومانی قیمت گذاری شده بود و تخلیه حباب آنها پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات نقش زیادی در کاهش سنگین شاخص بورس داشته است. پیروزی بایدن این امید را تقویت کرده است که اقتصاد ایران شانس مجددی برای بازگشت به عرصه جهانی و تجارت آزادانه تر با شرکای خارجی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال