Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این مراسم به میزبانی استان گلستان در طرح آبخیزداری روستای محمدآباد شهرستان علی آباد با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور ، نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس، استاندار گلستان و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد.

 طرح‌های بهره برداری شده امروز در استان‌های کشور شامل سه هزار و ۴۱۴ پروژه آبخیزداری، آبخوان‌داری، بیابان‌زدایی و جنگل‌ها در قالب ۹ طرح منابع طبیعی با سرمایه گذاری ۳۶ هزار ۱۹۰ میلیارد ریال است که در نتیجه اجرای آن برای ۶۵ هزار و ۶۱۶ نفر شغل ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از این طرح‌ها، بهره برداری متمرکز از  ۲۸ پروژه آبخیزداری با هزینه ۲۱۰ میلیارد ریال است .

این پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه‌های آبخیز کردکوی، گرگان، علی آباد، رامیان، آزادشهر، بندرگز، مراوه تپه، گالیکش و کلاله با حجم ۹۹ هزار و ۹۶۱ متر مکعب است.

 با اجرای این پروژه ها هزار و ۳۸۰ فرصت شغلی مستقیم و ۶ هزار و ۳۳۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

به گفته کارشناسان اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از افت سطح آب‌های زیر زمینی و ذخیره آب، کنترل و رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیر زمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان و بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش پروژه‌های آبخیزداری موثر است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری علی آباد گلستان حسن روحانی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری علی آباد وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری علی آباد گلستان حسن روحانی منابع طبیعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی