Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولدی گفت: عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان ملایر، به نام سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی، در دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبستان  از ملایر شهرستان ملایر با داشتن ظرفیت‌ها و توانمندیهای بالا در حوزه‌های مختلف امروز در مسیر  توسعه و پیشرفت قرار گرفته است که امروز  در کنار دیگر توانمندی‌های این خطه خبر احداث نیروگاه 500 مگا واتی برق افتخاری دیگر برای  جهان شهر ملایر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قراراست کلنگ احداث نیروگاه 500  مگاواتی برق ملایر به زمین زده شود موفقت و دستاوردی  که حاصل پیگیریها و تلاش مستمر نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان است .

بر اساس این مصوبه وزارت نیرو از بین سه شهر ملایر، بروجرد و درود در استان لرستان، احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی را برای شهرستان ملایر مصوب کرده است.

پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

«قدرت اله ولدی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به اقدامات و پیگیری های انجام شده در راستای احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی کلاس F  در شهرستان ملایر، از برگزاری جلسه هماهنگی نهایی آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه در استانداری همدان خبر داد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به نامگذاری این نیروگاه به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: در نشستی  که با مسئولان استانداری  و نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی و....برگزار شد، مقرر شد تا کلنگ آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه در دهه مبارک فجر امسال و با حضور مسئولین محترم ارشد استانی و کشوری به زمین زده شود.

 

اشتغال مستقیم و غیر مستقیم حدود یک هزار نفر

فرماندار ویژه ملایر گفت: این نیروگاه با رعایت کامل استانداردهای زیست محیطی و سرمایه گذاری 5000 میلیارد تومان و ایجاد مجموع 1000 نفر اشتغال جدید مستقیم و غیر مستقیم، تحول مهمی در اقتصاد و تامین زیرساخت های مورد نیاز بخش تولید شهرستان ملایر ایجاد خواهد کرد

حجت الاسلام احد آزادیخواه  نیز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: احداث نیروگان برق ملایر یک  اتفاق بزرگ در آستانه ایام دهه فجر برای مردم ملایر است که  و پیرو پیگیری‌های مستمر نمایندگان و مسئولان ملایر برای این شهرستان رقم خورد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  با توجه به افت ولتاژ برق در ملایر و روستاهای این شهرستان و همچنین نیاز مبرم صنایع و معادن این شهر به برق، شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های کشور بر آن شد تا یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر احداث کند، افزود: چند نقطه  برای احداث این نیروگاه در شهرهای ملایر، بروجرد و درود در نظر گرفته شد که در نهایت قرعه به نام ملایر افتاد و با پیگیری‌های مجدانه و موافقت وزارت نیرو، مصوب شد نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی  در ملایر احداث شود.

وی احداث این نیروگاه را باعث  ایجاد  توسعه، اشتغال و سرمایه‌گذاری بیشتر برای  ملایر برشمرد و افزود: در کنار سایزر ظرفیت‌های شهرستان ایجاد این طرح عظیم باعث جذب بیشتر سرمایه گذاری و ایجا انگیزه برای سرمایه گذاران در ملایر خواهد شد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به اینکه  ۱۵ هکتار زمین برای احداث این نیروگاه نیاز است  تصریح کرد: ۲ نقطه در منطقه جوکار توسط فرمانداری ویژه ملایر تعیین و پس از تایید آماده واگذاری است

وی با بیان اینکه با توجه به افت ولتاژ برق و افزایش روز افزون واحدهای صنعتی و معدنی همچون فروسیلیس در بخش جوکار احداث این نیروگاه یک ضرورت بود  افزود:  حدود ۱۲۰ مگاوات برق برای شهرک صنعتی جوکار و واحدهای فروسیلیس مورد نیاز است که ۷۰ مگاوات آن در تعهد شرکت برق باختر است.

 

نیروگاه نیاز به آب زیادی  ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود:  برنامه وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های کشور احداث نیروگاه‌های گازی است و مدل سیکل ترکیبی را ترجیح می‌دهد که آب زیادی نیاز ندارد.

 وی با اشاره به  نگرانی‌های ایجاد شده از سوی مردم مبنی بر آب‌بر بودن این نیروگاه و افت سطح آب‌های زیرزمینی ملایر بیان کرد: مدل این نیروگاه سیستم خشک و نوع سوخت آن گازی است و سیستم خنک‌کننده آن به روز و طبق استانداردهای روز دنیا است و هیچ مشکل و نگرانی در تامین آب، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی این شهرستان و آلودگی زیست محیطی وجود ندارد.

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: کلنگ زنی دهه فجر شهرستان ملایر ملایر در مجلس شورای اسلامی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی احداث این نیروگاه احداث نیروگاه شهرستان ملایر سرمایه گذاری مردم ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: در سفر یک روز به شهرستان دهاقان طرح برق رسانی به منطقه آستانه بودجان به طول ۱۰ کیلومتر و با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید و احداث مرحله دوم آن به طول ۵ کیلومتر و اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیزآغاز شد.


در این مراسم ساختمان شماره ۲ فرمانداری شهرستان دهاقان، ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان به صورت رسمی افتتاح و همچنین واحد تولیدی بخاری صنعتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و مساحت ۶۱۰۰ متر مربع نیز افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد