Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان، شهردار همدان در این آیین اظهار داشت: برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی منجر به توسعه گردشگری همدان می شود و نقش مهمی در معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران خواهد داشت.

«عباس صوفی» افزود: پاسداشت بزرگان و مفاخر حوزه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری و فلسفی، زمینه توسعه پایدار همدان را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری نگاه همه جانبه و توسعه محور در تمامی عرصه‌های عمرانی، اجرایی، خدماتی و فرهنگی مورد توجه است که در همین راستا پاسداشت و بزرگداشت مفاخر همدان در اولویت قرار دارد و غفلت در این حوزه قابل قبول نیست.

صوفی خاطر نشان کرد: در کنار اجرای مرحله نخست این پروژه فرهنگی به دنبال برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی مشاهیر معاصر همدان هستیم.

شهردار همدان از تمامی صاحب نظران، هنرمندان و اهالی رسانه خواست در این حوزه کمک حال باشند و ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد احداث پارک مشاهیر و نصب سردیس این مفاخر باشیم.
 
ادبا و بزرگان؛ اصالت و هویت همدان هستند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: وجود علما، فضلا، شعرا، ادبا و بزرگان و مفاخر نامی و برجسته همدان، حکایت از اصالت و هویت منحصربفرد پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارد که باید مورد توجه همگان قرار گیرد که خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نسبت به این حوزه اهتمام ویژه‌ای دارند.

سیدمسعود عسگریان ادامه داد: برگزاری این سمپوزیوم ملی فرصت خوبی در معرفی و شناساندن مشاهیر همدان در سطوح ملی و بین المللی است.

وی با تأکید بر اینکه معرفی همه جانبه مشاهیر و مفاخر همدان به شهروندان و گردشگران ضرورت دارد، گفت:‌ در کنار اجرای سردیس این مشاهیر، انتظار می‌رود شرح مختصری از زندگی نامه این بزرگان نیز آورده شود تا شهروندان به ویژه نسل فعلی و همچنین گردشگران با بزرگان و مفاخر همدان که شناسنامه این دیار هستند بیش از پیش آشنا شوند.
 
نگاه حمایتی به حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: در زمینه توسعه منطقه‌ای و جغرافیایی باید به تمامی حوزه‌ها توجه شود که در این مسیر نگاه حمایتی و همه جانبه به حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

احمدرضا احسانی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر به هیچ عنوان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و ارزش افزوده به همراه دارد و منجر به کاهش بزه اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر شاهد رویکرد مثبت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان به حوزه فرهنگ و هنر هستیم که جای قدردانی دارد.

احسانی بیان کرد:‌ تعامل مجموعه مدیریت شهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر به جریان سازی فرهنگی خواهد شد که در نتیجه آن شاهد افزایش مشارکت شهروندان در مسیر توسعه شهری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی همدان نقش مهمی در تحقق اهداف و چشم اندازهای گردشگری همدان رقم خواهد زد، بیان کرد: همدان ظرفیت‌های غنی و بی نظیری در تمامی حوزه‌ها دارد که باید با افزایش تعامل و همکاری‌های دوسویه برای بهتر شدن زندگی شهروندان گام‌های جدی را در این زمینه شاهد باشیم.
 
 ۲۳ سردیس مشاهیر شهر همدان ساخته می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز گفت: همدان دارای مفاخر و مشاهیر نامی در جهان است که هر کدام از این چهره‌ها سند اعتباری برای پیشینه پایتخت تاریخ و تمدن ایران به شمار می‌روند که باید از این ظرفیت بزرگ برای معرفی و شناساندن هر چه بهتر همدان در سطوح ملی و بین المللی استفاده کرد.

وحید علی ضمیر تصریح کرد: این سمپوزیوم به دلیل تعدد مشاهیر و مفاخر نامی همدان و با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی و اساتید برجسته همدان شناسی در یک بازه زمانی چند ساله پیگیری و نهایی شده است که در دو مرحله اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست تعداد ۲۳ سردیس مشاهیر قبل از قرن سیزده هجری شمسی در حوزه‌های مختلف طراحی و اجرا خواهد شد که در همین راستا و در مرحله دوم شاهد اجرای سردیس مشاهیر دوره معاصر خواهیم بود.

علی ضمیر عنوان کرد: شروع این برنامه از ابتدای مهرماه امسال کلید خورد که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تأکید ویژه شهردار طراحی و اجرای سردیس مشاهیر همدان در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفت.

وی افزود: ۱۵ آذرماه فراخوان ارسال سوابق حرفه ای از سوی فعالان این حوزه آغاز شد که شاهد استقبال بی نظیر ۸۰ نفر از هنرمندان و افراد شاخص مجسمه ساز کشور بودیم که در نهایت در ۲۰ دی ماه آثار و سوابق دریافتی توسط سعید شهلاپور، بیژن غنچه پور و حسین علی عسگری از بزرگان عرصه مجسمه ساز کشور بررسی و داوری شد.

معاون شهردار همدان ادامه داد: پس از داوری‌ها و بررسی‌های صورت گرفته ۳۰ هنرمند شاخص مجسمه ساز در ۲ بخش اصلی و رقابتی شناسایی و معرفی شدند.

به گفته وی در بخش اصلی ۱۶ نفر از این هنرمندان طراحی و ساخت ماکت سردیس مشاهیر را انجام خواهند داد و ۱۴ هنرمند دیگر نیز در بخش رقابتی و در ۲ گروه هفت نفره اقدام به ساخت ماکت خواهند کرد.

علی ضمیر بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بعد از نهایی شدن ماکت‌های طراحی شده، افتتاحیه رسمی این سمپوزیوم در دهه اول اسفندماه با حضور بزرگان، مسوولان و رسانه‌ها برگزار خواهد شد که امیدواریم در اوایل سال آینده شاهد نصب سردیس‌ها باشیم.

برچسب‌ها شهرداری همدان همدان مجسمه سازی رونمایی پوستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان همدان مجسمه سازی شهرداری همدان همدان مجسمه سازی رونمایی پوستر اخبار کنکور سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شورای اسلامی شهر شهرداری همدان سردیس مشاهیر شهردار همدان فرهنگ و هنر خواهد شد حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان