Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:43:16 GMT

مشکلات طرح گردشگری آشوراده مرتفع شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۸۶۳۲

مشکلات طرح گردشگری آشوراده مرتفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدصادق شیرنگی ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در دهه مبارکه فجر امسال ۱۱۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۸۸ نفر در سطح شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: ۹۶ پروژه عمرانی داریم که ۸۰ پروژه با ۳۱ میلیارد تومان افتتاح و ۱۶ پروژه با ۱۵ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ترکمن اضافه کرد: ۲۲ اقتصادی و اشتغالزایی داریم که ۲۱ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان و افتتاح و یک پروژه با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان کلنگ زنی می شود.

شیرنگی در خصوص پروژه های دهه سال گذشته، ادامه داد: سال گذشته ۵۷ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۵۶ نفر داشتیم که تعداد پروژه‌هاامسال به میزان ۱۰۰ درصد، در زمینه اشتغال به میزان ۶۰ درصد و در خصوص مبلغ اعتبارات به اندازه ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص طرح های گردشگری بیان کرد: شهرستان ترکمن یکی از مهم ترین شهرستان های استان ها به لحاظ پذیرش گردشگر است.

شیرنگی با بیان اینکه صنایع دستی شهرستان در کشور بی نظیر است، افزود: در کنار آن ظرفیت هایی گردشگری مانند جزیره آشوراده، سواحل، بازارچه، میدان سوارکاری، ایستگاه راه آهن در شهرستان وجود دارد.

فرماندار ترکمن ادامه داد: در راستای افزایش گردشگر اقدامات مختلفی را انجام دادیم و تلاش کردیم وضعیت بازارچه را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: طرح گردشگری جزیره آشوراده با همت استاندار در حال پیگیری است و ۲۲ هکتار برای آن در نظر گرفته شده و بزودی کلنگ اجرایی آن به زمین زده می شود.

شیرنگی تصریح کرد: طرح گردشگری با رعایت مقررات زیست محیطی اجرا می شود.

کد خبر 5132891

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دهه فجر بندرترکمن فرمانداری بندرترکمن ویروس کرونا دهه فجر گرگان آمار کرونا بوشهر شیراز شهرستان کرج کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا اردبیل مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان

آفتاب‌‌نیوز :

کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهمترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است.

با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک می‌توانند به راحتی از اسکله‌ها در مسیر جزیره آشوراده تردد داشته باشند.

خلیج گرگان در خاک ایران واقع و از غرب به شرق کشیده شده‌است و درازای آن تقریباً ۶۰ کیلومتر و حداکثر پهنای آن نزدیک به ۱۲ کیلومتر و وسعت خلیج حدود ۴۰۰۰ هکتار است.

خلیج گرگان کم‌عمق است به‌طوری‌که با در نظر گرفتن بالاآمدگی آب، حداکثر عمق آن به ۴ متر می‌رسد و از غرب به شرق تا حوالی ضلع جنوبی آشوراده به عمق آب افزوده می‌شود.

این خلیج دو بندر دارد، بندر ترکمن در ساحل شرقی که در مداخل خلیج و در کنار آن قرار دارد و بندر گز نیز در ساحل جنوبی واقع شده‌است.

دیگر خبرها

  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد