Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرصه سیاسی آمریکا در هفته‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری زیر فشار اختلاف نظر‌هایی قرار دارد که سبب تعمیق شکاف‌های سیاسی در این کشور شده اند.

خبرگزاری میزان - مجلس سنای آمریکا همزمان با بررسی تایید صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی «جو بایدن»، برای تصدی وزارت خانه‌های کابینه، خود را برای برگزاری دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «آسوشیتدپرس، اکسیوس، واشنگتن پست و فاکس نیوز»، مهم‌ترین خبر‌های مربوط به عرصه سیاسی آمریکا در ساعات گذشته عبارتند از:

- خودکشی دومین پلیس حاضر در حمله حامیان ترامپ به کنگره: با گذشت ۳ هفته از حمله مرگبار طرفداران دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا برای تایید پیروزی جو بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دومین افسر پلیس حاضر در هنگام این حمله خودکشی کرد.

رییس اداره پلیس متروپلیتن کلمبیا که ریاست اداره پلیس واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا را برعهده دارد، از خودکشی یکی از افسران پلیس که در جریان حمله هوداران ترامپ به کنگره حضور داشت، خبر داد.

- صدور ۲ فرمان اجرایی دیگر توسط بایدن: جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (بامداد پنجشنبه به وقت ایران) دو فرمان اجرایی را با بسته‌ای از دستورات با هدف رسیدگی به بحران آب و هوا همراه با تفاهم نامه جدید در مورد تمامیت علمی امضا کرد.

- تشکیل کمیسیون برای بررسی اصلاحات دادگاه عالی: کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهور آمریکا قصد دارد که وعده مبارزات انتخاباتی خود را در مورد تشکیل کمیسیون دو حزب برای بررسی اصلاحات دادگاه عالی آمریکا پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اعلام وضعیت هشدار درخصوص وقوع تروریسم داخلی در آمریکا رای مثبت سنا به برگزاری دادگاه استیضاح ترامپ

- نامه دستیاران اعضای مجلس نمایندگان به سنا: گروهی از دستیاران اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از اعضای سنای این کشور خواسته اند که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا را به اتهام تحریک به شورش استیضاح کنند.

- توقف موقت معاملات تسلیحاتی با خاورمیانه: کاخ سفید موقتا معاملات تسلیحاتی را که تحت دولت ترامپ با چندین کشور خاورمیانه، از جمله امارات انجام می‌شود، متوقف کرد.

- تایید توقف ادامه ساخت دیوار مرزی آمریکا: اداره گمرک و حفاظت از مرز آمریکا، یک هفته پس از آنکه جو بایدن دستور اجرایی متوقف کردن پروژه امنیتی مرز را که به امضای دونالد ترامپ رسیده بود، صادر کرد، تایید کرد که ساخت دیوار در مرز جنوبی این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

تاکنون ۴۵۰ مایل از این دیوار ساخته شده بود.

- موضع وزارت دفاع آمریکا در مورد تغییرات آب و هوایی: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، گفت که پنتاگون اکنون تغییرات آب و هوایی را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی این کشور قلمداد می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از آغاز جنگ غزه به دلیل حجم جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه توسط نیروهای نظامی اسرائیل، اعتراضاتی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا شکل گرفت. رفته رفته حجم این اعتراضات افزایش یافت و جامعه دانشگاهی و نخبه در این کشورها به انتقاد از حمایت‌های دولت‌های خود از رژیم صهیونیستی پرداختند. با شدت گرفتن اعتراضات موج دستگیری و اخراج دانشجویان و اساتید دانشگاه افزایش یافت و در روزهای اخیر پاسخ پلیس ایالات متحده به تظاهرات کنندگان خشونت و ضرب‌وشتم بود.

خشونت پلیس در حالی در آمریکا رخ می‌دهد که ایالات متحده خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند. بدون تردید اگر این حجم از خشونت پلیس در کشور دیگری به ویژه در بین دشمنان آمریکا رخ می‌داد، رسانه‌های جریان اصلی لحظه‌ای را برای حمله به آن از دست نمی‌داند. همین موضوع در گفتگو با دکتر «تیم اندرسون» -استاد دانشگاه در استرالیا و مدیر یک مرکز مطالعاتی در سیدنی- مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: آمریکا و اسرائیل دنبال حذف کامل مقاومت و کوچ اجباری مردم غزه / ادعای تلاش برای آتش‌بس حیله نتانیاهو و بایدن برای تحقق اهدافشان است

متن کامل این مصاحبه بدین شرح است:

- ما هر روز شاهد خشونت پلیس علیه اساتید و دانشجویان آمریکایی و دستگیری آنها هستیم. واکنش جامعه دانشگاهی به این رفتار ضدحقوق بشری چیست؟

جوامع دانشگاهی عموما از تجمعات برای فلسطین حمایت می‌کنند اما گروهی هم هستند که از مجازات شدن می‌ترسند و همین امر موجب شده که هنوز برخی به صحنه نیامده‌اند. با این وجود گروهی از اساتید برای حمایت از دانشجویان خود به گروه‌های پیوسته‌اند. از سوی دیگر، اکثر سیاستمداران و رسانه‌های گروهی از دانشجویان سوء استفاده می‌کنند.

- به نظر می‌رسد که جوامع غربی و به ویژه طیف دانشگاهی و تحصیل کرده متوجه جنایتکار بودن اسرائیل شده‌اند. آیا با خشونت می توان صدای آنها را خاموش کرد؟

خشونت پلیس نه تنها خشم جوامع دانشگاهی را خاموش نخواهد کرد، بلکه باعث جذب معترضان بیشتر و افزایش اعتراضات خواهد شد؛ همچنین موجب تمسخر کسانی خواهد شدکه از جنایات صهیونیست‌ها حمایت یا از آنها چشم پوشی می‌کنند. واقعا از زمان جنگ آمریکا در ویتنام چنین چیزی در ایالات متحده دیده نشده است.

- بدون تردید اگر اتفاقاتی که در حال حاضر در آمریکا رخ می‌دهد، در هر یک از کشورهای دشمن آمریکا رخ داده بود اکنون شاهد شدیدترین هجمه علیه آن می‌بودیم. واکنش رسانه‌های آمریکایی به اعتراضات اخیر چیست؟

رسانه‌های آمریکا نمی‌توانند سرکوب پلیس را پنهان کنند، اما سعی می‌کنند آن را بچرخانند و دانشجویان را «تروریست» و امثال آن خطاب کنند. بله، اگر این نوع خشونت پلیس در هر یک از کشورهای هدف ایالات متحده، مانند کوبا، ونزوئلا یا ایران رخ دهد، طبقه سیاسی و رسانه‌های جمعی ندای خون خواهند داشت.

- به عنوان آخرین سوال، فکر می‌کنید این اعتراضات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

ما در هفت ماه گذشته در استرالیا هر هفته در حمایت از فلسطین تظاهرات داشته‌ایم. در حال حاضر حجم آن نسبت به ماه‌های اول کمتر شده اما هر هفته همچنان هزاران نفر در تظاهرات شهرهای بزرگ شرکت می‌کنند. اشغال دانشگاه‌ها اتفاق اخیر در ایالات متحده است که با خشونت پلیس تشدید شده است. من معتقدم که آنها ماه‌ها یا تا زمانی که کشتار در غزه متوقف شود، ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/

مجید فرخی کد خبر: 1228584 برچسب‌ها آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان