Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:24:48 GMT

۵۶ پروژه دهه فجر در انزلی به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۹۸۹۰

۵۶ پروژه دهه فجر در انزلی به بهره برداری می رسد

میر غضنفری گفت: ۵۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، «اسماعیل میرغضنفری» امروز (پنج‌شنبه، ۹ بهمن )در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: در آستانه دهه فجر امسال با توجه به شرایط خاص کرونا که تجمع و راهپیمایی انجام نمی‌گیرد، ادارات نسبت به نصب پرده و بنر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کرونا نباید بهانه ای باشد که ماهیت و توانمندی های مدیریتی دهه فجر امسال کمرنگ جلوه کند.


فرماندار انزلی با اشاره به آغاز زمانبندی انتخابات گفت: انتخابات به‌عنوان آبروی نظام برای ما بسیار مهم است. اصولی در خصوص انتخابات باید اجرا و به عنوان مُر قانون انجام شود تا امنیت انتخابات برقرار شده و حضور و مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم. ما به کمک هم این انتخابات را برگزار خواهیم کرد و به هر میزان مشارکت مردم زیاد باشد مسئولین می‌توانند در پای میز مذاکره محکم‌تر صحبت کنند.


وی در ادامه خطاب به دستگاه های خدمات‌رسان آب، برق و گاز گفت: حق قطع این انشعابات را تا اطلاع ثانوی نخواهند داشت.


میرغضنفری از شبکه بهداشت و درمان و سپاه انزلی برای اجرای موفق طرح حاج قاسم سلیمانی نیز تقدیرکرد و افزود: مردم باید یاد بگیرند با شرایط موجود زندگی کنند. شرایط بسیار شکننده است و به سرعت تغییر می‌کند همراهی برای ثبات در پایداری شرایط و کنترل این بیماری به همراهی مردم و مسئولین نیاز دارد.


وی ادامه داد: امسال نظام ما بعد از ۴۲ سال به مرزهای بالندگی و پویایی رسیده است و تمامی تلاش‌های دشمنان برای به انحراف کشیدن انقلاب نقش بر آب شده است. امروز نظام الهی مزین به رهبری است که در سراسر دنیا به عنوان رهبری با اندیشه تدبیر و با پیش‌بینی‌های مدبرانه در موضوعات سیاسی نظامی و اقتصادی شناخته شده است.

 

فرماندار انزلی با بیان اینکه تمام اقدامات راهبردی نظام  به‌گونه‌ای رهبری شده که نظام در تمام پروتکل های بین المللی حرف های مهمی برای گفتن دارد اذعان کرد: اگر چه دشمنان تلاش کردند به بهانه های واهی، مکرر و تکراری، دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را به واسطه مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود ناکارآمد نشان دهند اما نتوانستند بین مردم و نظام شکاف ایجاد کنند.

 

میرغضنفری با اشاره به پروژه های دهه فجر امسال گفت: ۵۶ پروژه عمرانی با وجود تمامی مشکلات با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان در دهه فجر امسال افتتاح می شود.  


وی اعلام کرد: رهبران آمریکا بیان کردند انقلاب اسلامی از چهل سال را نخواهد دید آنها الان کجا هستند ما کجا. ما هیچ وقت به آمریکا گوش نمی کنیم. برای ما فرقی نمی کند رییس جمهور آمریکا چه کسی باشد آنها دچار انحطاط اخلاقی و مدنی هستند و تا زمانی که این انحطاط وجود دارد روابط ما با آمریکا رابطه نامعلومی خواهد بود.

 

فرماندار انزلی با اشاره به صحبت‌های ریاست جمهوری در خصوص تغییر در رفتار و عملکرد رهبران آمریکا، تصریح کرد: آنها باید اشتباهات و سیاست‌های خود را تغییر دهند. ایران، جنگ طلب و به دنبال رفتار خارج از عرف بین‌المللی نیست.


وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی برای حفظ کیان خود از تمامی دستاوردهای چندین ساله نظام کمک می گیرد تا نظام را به سر منزل مقصود برساند. علی‌رغم سختی‌های موجود که محصول تحریم ها و برخی مربوط به رفتار و عملکرد مسئولین است، مردم همچنان پای نظام مانده‌اند.


میرغضنفری متذکر شد: در تمامی ادوار هر بار نیازمند حضور مردم بودیم به طور شایسته پاسخ دادند اما همین مردم به تبعیض و بی عدالتی معترض هستند و گاه اتفاقاتی رخ می‌دهد که هیچ گونه توجیهی ندارد، مردم تا کی باید صبوری کنند. آیا مسئولین به تعهدات خود به نظام و مردم که ولی نعمتان جامعه هستند پاسخ داده و پایبند بوده اند. این رفتار جای بازنگری دارد.


وی در ادامه به دو مشکل حریم تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره کرد و افزود: از طرفی نظام، دولت و ارکان حاکمیت به دنبال ایجاد شرایطی برای بهبود وضعیت روستاییان هستند تا از مهاجرت آنها جلوگیری کنند چرا که معتقدیم روستاییان قوه محرکه جامعه اقتصادی و ... هستند، اما از دیگر سو افزایش حریم تالاب برای روستائیان محدودیت ها و مشکلاتی ایجاد کرده است.


میرغضنفری تصریح کرد: مشکل حریم تالاب یکی از اساسی ترین معضلات استان است که شاید به ظاهر کوچک باشد اما در ماهیت بسیار بازدارنده است.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اساس این قانون، روستاییان حق ندارند در زمین موروثی خود کشاورزی کنند و خانه بسازند با کدامین مجوز پروتکل های بین المللی را تغییر داده اید. آیا در کنوانسیون رامسر حدود و حریم مشخص نشده بود، وزارت نیرو باید پاسخ مردم را بدهد. با این وضعیت جدید بخشی از راه رشت به انزلی در حوزه تالاب قرار می گیرد و بسیاری از روستاهای ما به جهت این تعیین حریم ها دچار مشکل می شوند.


فرماندار انزلی اعلام کرد: در انزلی محدودیت منابع زمینی، اشتغال و غیره را داریم که رفع این حدود و برگرداندن به وضعیت قبلی می تواند مشکلات ما را حل کند و به ما اجازه دهد در مسیر جدید رشد و توسعه قرار گیریم.


وی گیاه مهاجم سنبل آبی را دیگر معضل شهر انزلی عنوان کرد و گفت: در صورت ورود مردم، مسئولین معترض خواهند بود که با کارنابلدی این مشکل را حادتر خواهید کرد، اما مسئولین و دستگاه‌های متولی کمبود اعتبار را بهانه می کنند و زمانیکه اعتبار از مبادی رسمی اعلام و ابلاغ می شود، می گویند عقد قرارداد می‌بندیم و هفت ماه است که منتظریم قرارداد منعقد شود.


میرغضنفری اضافه کرد: متاسفانه تالابی که یک روز محل کسب رزق و روزی، آورده زندگی و معیشت بود الان به محل خوشگذرانی عده‌ای تبدیل شده است. 


وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست به عنوان متولی در نماز جمعه به مردم پاسخ بدهد تا کی باید منتظر بمانیم تاکید کرد: اگر نتیجه ای حاصل نشود با کمک مردم و سمن ها، اقدام به جمع آوری سنبل آبی خواهیم کرد. در برخی نقاط تالاب گیاه سنبل آبی به اندازه ای متراکم شده که می‌توان روی آن راه رفت. صبوری مردم هم حد و حصری دارد زمان آن است که مسئولین هم در عمل و اقدام نشان دهند که چقدر پای کار ایستاده اند.‌

 

میر غضنفری متذکر شد: اگر دراین دو حوزه اقدامی صورت نگیرد فردا از مردم گله‌مند نباشیم. این مردم تا جایی صبر و تحمل دارند و آرام صحبت می‌کنند.


گفتنی است، در پایان این جلسه از « کامبیز تنهایی» رییس قبلی بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی تقدیر شد.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرماندار انزلی ایام الله دهه فجر دهه فجر فرماندار انزلی دهه فجر امسال سنبل آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه و با حضور وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

محمدعلی زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

بهادر کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

کد خبر 6089706

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد