Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: با حمایت‌های صورت گرفته دانشگاه D۸ به‌عنوان یک مرکز بین المللی دانشجو می‌پذیرد.

دکتر یعقوب محمدی فر پنجشنبه ۹ بهمن ماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه توسعه واحدهای دانشگاهی براساس نیازسنجی صورت می‌گیرد تا از هدر رفت منابع مالی جلوگیری شود،افزود: استفاده صحیح منابع از سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طرح آمایش مراکز علمی استان، هیچ دانشگاهی تعطیل نمی‌شود و رشته‌ها و توسعه این مراکز بازنگری می‌شود، اظهار کرد: استان همدان از معدود مناطق کشور است که در هر شهر یک مرکز آموزش عالی دایر کرده و توزیع عادلانه علمی در این استان رخ داده است.

محمدی فر بیان کرد: در حال حاضر ۶۵ هزار و ۸۲۳ دانشجو در دانشگاه های استان مشغول تحصیل هستند و ۱۶۸۵ عضو هیئت علمی نیز به امر تربیت و تدریس در دانشگاه های استان اشتغال دارند. 

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های استان در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و فناور سهم خوبی دارند به طوریکه بسیاری از ایده‌ها را به مرحله تجاری رسانده و به محصول تبدیل کرده اند. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: استان همدان با رشد مطلوب در ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در ۱۰ ماهه امسال به خواسته و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه  «جهش تولید» لبیک گفت.

حمیدرضا متین افزود: رشد مجوز تأسیس صنایع در سال جهش تولید در ۴۱ سال گذشته در استان همدان بی نظیر بوده و این نشان از همت مسئولان برای ارتقای جایگاه صنعتی استان است‌.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری واحدهای تولیدی به جمع صنایع استان در بخش های مختلف اضافه شده اند، افزود: تا پایان سال بخشی از واحدهای تازه تأسیس وارد چرخه تولید می شوند که تولیدات منحصربفردی در کشور دارند که می توان به تولید خمیر الکترود اشاره کرد. 

متین با اشاره به اینکه همدان در زمینه تولید فروسیلیس و دارو قطب کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: ملایر در زمینه فروسیلیس و تویسرکان در عرصه دارویی پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: در زمینه فعالسازی واحدهای راکد فعالیت های موثری انجام شد و بازگشت کیان کرد ملایر، فولاد جعفری همدان، رزن سافت و کیان وینسا در ملایر نمونه های بازگشت صنایع از کار افتاده به چرخه تولید هستند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان مطرح کرد: هیچ کمبودی در اقلام اساسی استان همدان نداریم و در این زمینه تا خرداد ماه سال آینده در شرایط پایدار قرار داریم.

کیومرث سرمدی واله، نماینده مردم اسدآباد در مجلس نیز با بیان اینکه محرومیت‌زدایی از رسالت‌های شورای برنامه‌ریزی است و اسدآباد نیاز به توجه ویژه دارد، گفت: ۶۰۰۰ ماشین سنگین در این شهرستان ظرفیت بی‌نظیری برای سرمایه گذاری و ایجاد طرح‌های حمایتی است. در ضمن توجه به راههای ارتباطی این شهرستان را ضروری است و در این راستا رویکرد مدیران استان باید بازبینی شود.

نماینده مردم همدان در مجلس نیز گفت: سرمایه گذاری بی نظیری در زمینه تقویت شبکه‌های آبرسانی، تصفیه خانه و تولید برق صورت گرفته و توسعه این صنعت در استان ستودنی است.

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: ۲۳۹میلیارد تومان به تازگی برای توسعه و تکمیل طرح‌های در حال اجرای صنعت آب و برق استان همدان جذب شده و در این راستا ۱۷۱ میلیارد تومان پیش‌بینی‌ شده که برای توسعه این صنعت در استان بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه برای احداث مدل دوم تصفیه‌خانه شهر همدان نیز ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، افزود: با اجرای این طرح ظرفیت این تصفیه خانه از ۶۴۰ به ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه می‌رسد تا هرآن‌چه آب در شهر همدان مصرف می‌شود تصفیه ‌شود. 

حاجی بابایی با اشاره به اینکه آب حاصل از تصفیه خانه همدان در صنایع مختلف و نیروگاه شهید مفتح مصرف می شود و این چرخه تولید و مصرف آب در سطح استان کار بزرگی است، گفت: ادغام شرکت‌های آب روستایی و شهری در شتاب دهی امورات و اجرای طرح‌ها را بسیار اثرگذار است و نتایج این ادغام را در سال های بعد مشاهده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های خوبی در حال اجراست و اعتقاد داریم باید در این عرصه خدمات بهتری به مردم ارائه شود، خاطرنشان کرد: ۷۱۵ میلیارد تومان در زمینه بهداشت و درمان هزینه شده و اعتبارات خوبی نیز در استان در دو سال اخیر جذب شده است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سهم استان در بودجه سال ۱۴۰۰ را ارتقاء دهیم، یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۰ پشتیبانی خوبی از مردم خواهیم داشت به طوریکه ۳۵ میلیون نفر از اقشار نیازمند به‌صورت ویژه در بودجه دیده می‌شود در ضمن بهای آب و برق اقشار محروم و نیازمند رایگان و این موضوع در آینده نزدیک به قانون تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه بوعلی سینا شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان

ایسنا/لرستان استاندار استان از پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان خبر داد.

ابوطالب شفقت امروز هفتم اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از محل برگزاری آزمون سراسری که در دانشگاه لرستان برگزار شد اظهارکرد: بیش از ۳۵ هزار داوطلب در آزمون سراسری شرکت کردند که ۶۳ درصد آنها را جمعیت دختران تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: از مجموع این شرکت کنندگان در آزمون کمتر از ۳۰۰۰ نفر جذب دانشگاه‌های دولتی لرستان می‌شوند.

استاندار لرستان بیان کرد: امیدوارم نخبگان این آزمون در دانشگاه‌های معتبر کشور و همچنین دانشگاه‌های استان جذب شوند.

وی همچنین در بازدید از تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان گفت: انتظار دارم به گونه‌ای این پروژه پیش رود که روز بیست و یکم اردیبهشت ماه یعنی یک روز قبل از برگزاری دور دوم انتخابات تردد از این پل را شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت