Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان نماینده نهاوند در مجلس با بیان اینکه قفل های اشتغال نهاوند یکی پس از دیگری بازمی شود، گفت: در آستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی، موافقت احداث پتروشیمی پلی پروپیلن غرب کشور در نهاوند با دستور وزیر نفت مجوز گرفت که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

علیرضا شهبازی در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری و ستاد تسهیل طرح های نهاوند، با بیان اینکه با راه اندازی این واحد عظیم صنعتی گامی بزرگ در حوزه اشتغال و اقتصاد نهاوند برداشته می شود، افزود: این واحد علاوه بر ایجاد تحرک در صنایع پایین دستی، به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پلی پروپیلن از محصولات با تکنولوژی بالا در حوزه پتروشیمی است که کاربرد وسیعی در صنایع مختلف از جمله خودرو، نساجی، صنایع غذایی، الیاف مصنوعی و پلاستیکی، تجهیزات پزشکی و صنایع هوافضا دارد.

شهبازی بیان کرد: مصرف روزافزون پلی پروپیلن در دنیا اهمیت تولید آن را دو چندان کرده و از آنجایی که به عنوان یک محصول مهم و باارزش افزوده بالا و عموما جزو محصولات با مشتری بالاست، اهمیت اجرای این طرح را بیشتر مشخص می کند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا صنایع کوچک، مشاغل خانگی و زودبازده با هدف ایجاد اشتغال مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، گفت: برخی کارگاه های تولیدی در شهرستان با ظرفیت های تولیدی قابل توجه و اشتغالزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار نیاز به حمایت ویژه ای دارند تا با دریافت تسهیلات اندک توسعه و اشتغال بیشتری را ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز با بیان اینکه نهاوند درحوزه کشاورزی قطب استان همدان است، گفت: نهاوند به لحاظ توانمندی در زمینه کشاورزی و تولید محصولات باغی با ۲۵نوع محصول با کیفیت وبا سطح زیر کشت زراعی در استان و حتی کشور از جایگاه ویژه برخوردار است.

مراد ناصری با اشاره به اینکه نهاوند در بحث صنعت دارای ظرفیت های زیادی است، افزود: شهرستان نهاوند با محوریت فرش دستباف یکی از صنایع کوچکی است که تولید خود را در استان های دیگر را دارد و شناسنامه دارترین شهرستانی است که در بازارهای خارجی حرف برای گفتن دارد. 

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه ریشه تاریخی مبل منبت در نهاوند است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بازار آن طور که باید ظرفیت های نهاوند بازگو شود  پیشرفت نداشته و معرفی نشده است. 

وی گفت: در حوزه کشاورزی و محصولات باغی برای نمونه "گشنیز" و "سیب درختی" شهرستان یکی از بهترین و مرغوب ترین محصولات تولیدی در استان و حتی کشور است اما متأسفانه به علت نبود صنایع تبدیلی به صورت خام از شهرستان خارج می شود.

‍مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز با بیان اینکه با ارائه طرح های اشتعالزا در شهرستان تا پایان بهمن ماه از تسهیلات حمایتی این صندوق بهره بگیرید، گفت: رویکردهای صندوق و آینده پیش رو، پایدارکردن کسب و کارهای خرد و کوچک رسالت اصلی صندوق است و پرداخت تسهیلات ابزاری برای دستیابی به این هدف است. 

اصغر نورالله زاده اظهار کرد: بحث تولید و اشتغال روستایی و همچنین گردشگری بسیار حائز اهمیت است، نهاوند یک ظرفیت کم نظیر از جمله سراب گیان و گاماسیاب دارد که نیاز است در زمینه زیرساخت ها با ارائه طرح و تسهیلات آنها را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: سایر مناطق شهرستان هم می تواند در زمینه طرح های گردشگری شامل اقامتگاه ها و سفره خانه های سنتی از اعتبارات این صندوق بهره مند شوند.

نوزالله زاده درحوزه کشاورزی مطرح کرد: نهاوند قطب تولید محصولات کشاورزی و باغی است که باید طرح های موجود را بحث صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از خام فروشی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه حمایت ها در حوزه تولید فرش دستباف و حمایت از شهرک مبل منبت شهرستان قابل اجراست، گفت: ظرفیت و پتانسیل بالقوه‌ای برای توسعه شهرستان وجود دارد که می توان با ارائه طرح و برنامه از اعتبارات این صندوق تا پایان بهمن ماه در مسیر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان بهره گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها پتروشيمي مجلس شورای اسلامی پلی پروپیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی افزود: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

شاهمیرزایی با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در فعالیت‌های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، گفت: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

شاهمیرزایی در جریان این سفر از مجتمع‌های پتروشیمی دنا، پارس، فاز ۲ و واحد شیرین‌سازی بوشهر، طرح‌های پتروشیمی مهر پتروکیمیا و توسعه لاوان بازدید کرد.

حضور در نشست هم‌اندیشی راهکارهای تحقق حداکثری جهش تولید و آیین معنوی کمک‌های مومنانه در قالب ۸۸۸ بسته کمک معیشتی پتروشیمی بوشهر برای سیل زدگان استان سیستان‌وبلوچستان و نیز مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر از دیگر برنامه‌های مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفر یک‌روزه خود به عسلویه بود.

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد