Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:17:36 GMT

مسیر ارزآوری بخش کشاورزی همواره شود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۱۰۱۵

مسیر ارزآوری بخش کشاورزی همواره شود

به گزارش ایرنا، شاهرخ شجری روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در سال های گذشته تنها بخشی که رشد داشته و ارزش افزوده آن از ۵.۵ در صد در سال ۹۲ به ۸.۸ درصد در سال ۹۸ رسیده، بخش کشاورزی است.

وی یادآورشد: در کنار این توفیقات متاسفانه با چالش ها و دغدغه های زیادی هم مواجه بودیم که جذب کم سرمایه گذاری خارجی یکی از آنها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجری اظهارداشت: طی این سال ها رشد صنعتی بخش کشاورزی ما همواره پنج درصد بوده و خروجی آن در مقایسه با ورودی ها توازن نداشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: نبود این توازن در بخش کشاورزی، موجب افزایش آسیب پذیری آن می شود و باید به فکر راهکار و اصلاح شرایط موجود بود.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم، محصولات کشاورزی مازاد نیاز را از کشور خارج و صادر کنیم، خاطرنشان کرد: با توسعه صادرات می توان میزان ارزآوری این بخش را افزایش داد.

شجری کیفیت محصولات کشاورزی ایرانی را در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار بالا توصیف کرد و ادامه داد: با وجود چنین کیفیتی اما متوسط قیمت صادرات محصولات کشاورزی ایرانی پایین تر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی به علت نرخ پایین محصولات ایرانی در بازار جهانی اشاره و اعلام کرد: محصول صادر شده ارزش افزوده را ندارد و مطابق با سلیقه بازار جهانی عرضه نمی شود و این موضوع ضرورت اصلاح این مسیر را نشان می دهد.

تهران در چالش مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از تاکیدات مکرر و ثابت این استان، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و توسعه کشاورزی پایدار است.

وی تاکید کرد: امروز باید هم پیمان شویم و مقابل هجمه ای که در استان برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری غیر قانونی شکل گرفته است، بایستیم.

چراغعلی اظهارداشت: برخی تعاونی ها یا برخی افراد با اطلاع یا بی اطلاع به عرصه های ملی ما هجوم آورده اند و امروز شاهد شرایط خوبی در این حوزه نیستیم از همین رو باید مقابل چنین افراد و گروه هایی ایستاد و عرصه را برای حمایت از تولیدکننده واقعی مهیا ساخت.

در پایان این مراسم از خدمات کریم ذوالفقاری تجلیل و ایوب فصاحت به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان تهران معرفی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان تهران کشاورزی تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان تهران کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی استان تهران کشاورزی تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور تغییر کاربری جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های؛ جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

غراوی گفت: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

کد خبر 6096028

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد