Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 775 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار 598 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 37 هزار و 381 مورد بوده است که 46 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 44 هزار و 156 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 153 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که پنج مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 57 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 131 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

ویروس کرونا نسبت به گذشته خطرناک‌تر شده است

استاندار زنجان اظهار کرد: چند تعدادی از شهرهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند اما این وضعیت نباید فریبنده باشد و با عادی انگاری شرایط پروتکل های بهداشتی به فراموشی سپرده شود.

فتح‌الله حقیقی افزود: بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، پیک چهارم شیوع ویروس کرونا در ماه‌های پایانی سال را به دنبال خواهد داشت و در این میان هنر اصلی حفظ شرایط خوب کرونایی است در غیر اینصورت وضعیت بدتری را باید متصور بود.

وی ادامه داد: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی از سوی عموم وضعیت کنونی تثبیت می‌شود، در غیر اینصورت و با عادی انگاری شرایط پس از مدتی شمار بیماران سرپایی و سپس بستری های کرونایی و در نتیجه مرگ و میرها روند افزایشی می‌یابد.

حقیقی با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته در استان شمار تست‌های کرونایی روند افزایشی به خود گرفته است، افزود: میزان سرایت ویروس کرونا هم اکنون نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: همه شاخص و داد‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا نه تنها ضعیف نشده، بلکه خطرناک تر شده است که در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توان ایمن بود اما مشکل کنونی این است که آنگونه که باید و شاید مسائل جدی گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر چند استان در وضعیت به نسبت خوب کرونایی قرار دارد، اما باید هشدارها جدی گرفته شود، گفت: بر این اساس باید زنجیره انتقال ویروس قطع شود که این مهم با مشارکت عمومی مردم و ورود جدی دستگاههای متولی امر محقق می‌شود که باید بیش از گذشته نسبت به برنامه های ترسیم شده اهتمام کرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در ادامه صورت بی‌توجهی‌ها و بازگشت پیک بیماری محدودیت‌ها برقرار بوده و حتی تشدید می‌شود، خاطرنشان کرد: سلامت عموم مردم اهمیت ویژه‌ای دارد و آمارها نشان می‌دهد فرد پی سی آر مثبت بدون توجه به مسائل بهداشتی افراد زیادی را مبتلا و همین مساله مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان آمار دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان سرپایی بستری خطرناک استاندار زنجان فتح الله حقیقی بی توجهی ها ویروس کرونا استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳ لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.


مظفری  گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟