Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمادگی خود را برای شرکت در نشست گفتگوی ملی که قرار است به زودی در قاهره برگزار شود اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکومیت تصمیمات اخیر محمود عباس(ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان در خصوص ساختار قضایی فلسطینی تاکید کرد به طور حتم در نشست گروه های فلسطین در قاهره شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنج شنبه تاکید کرد اقدام محمود عباس در تغییر در ساختار قضایی فلسطینی آن هم در آستانه برگزاری انتخابات امری غیر قابل قبول است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

گفتنی است این اقدام با مخالفت اتحادیه وکلای فلسطین هم روبرو شد و این تشکل تاکید کرد از این پس شورای عالی قضایی فلسطینی را نامشروع دانسته وبا آن قطع همکاری می کند.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره نشست آتی گروه های فلسطینی در قاهره هم  تاکید کرد  این جنبش در گفتگوهای ملی پیش رو  شرکت خواهد کرد . وی در عین حال خاطر نشان کرد تاکنون دعوتی برای مشارکت در آن دریافت نکرده است.

وی افزود : جنبش جهاد اسلامی فلسطین موضع خود را درباره انتخابات فلسطینی به بعد از حضور در نشست گفتگوی ملی گروه های فلسطینی در قاهره موکول کرده است.

حبیب افزود : موضع ما بعد از مشارکت در نشست گفتگوهای قاهره اعلام می شود و بر اساس نتایج و خروجی گفتگوهای ملی موضع ما درباره انتخابات نیز اعلام خواهد شد.

گفتنی است قرار است طی چند روز آینده هیئت هایی از گروه های مختلف فلسطینی عازم قاهره شوند تا در این نشست شرکت کنند.

از سوی دیگر عزام الاحمد عضو کمیته مرکز فتح خبر داد ، گفتگوی گروه های فلسطینی به زودی و با هدف بررسی سازوکار  موفقیت آمیز برگزار شدن انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین و بعد از آن برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و سپس شورای ملی فلسطین در قاهره برگزار خواهد شد.

ابومازن: گفتگوی گروه‌های فلسطینی در قاهره انجام خواهد شد

وی خاطر نشان کرد این نشست  هفته اول فوریه 2021 در قاهره برگزار می شود.

از سوی دیگر حاتم عبدالقادر از رهبران جنبش فتح احتمال قرار گرفتن مروان البرغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که سالهاست در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برد را به عنوان سر لیست این جنبش بعید دانست.‎

به گفته عبدالقادر، البرغوثی از طریق وکیل مدافعش به آنها اطلاع داده است قصد دارد برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان وارد رقابت شود.

به اعتقاد این رهبر فتح ، تصمیم البرغوثی کاملا منطقی بوده و با توجه به محبوبیتی که وی در جامعه فلسطینی دارد می تواند آرای زیادی را کسب کند.

عبدالقادر همچنین فاش کرد برخی از طرف ها تلاش می کنند تا مروان البرغوثی را با سرلیست کردن به صرف نظر کردن از رقابت برای ریاست تشکیلات خودگردان متقاعد کنند.‎

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصر فلسطین مصر فلسطین جنبش جهاد اسلامی فلسطین تشکیلات خودگردان گروه های فلسطینی گروه های فلسطین ریاست تشکیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، پس از آنکه ده‌ها نویسنده و نامزد جوایز قلم آمریکا، در اعتراض به جنگ علیه غزه، از شرکت در مراسم انجمن قلم آمریکا (پن) انصراف دادند، این انجمن مراسم سالانه اهدای جوایزش را لغو کرد.

شماری از نویسندگان سرشناس در نامه‌ای انجمن قلم آمریکا را به «خیانت» به تعهداتش متهم کردند.

بایکوت و لغو این مراسم در بحبوحه گسترش جنبش اعتراضی به جنگ غزه رخ داده است.

انجمن قلم آمریکا که بخش عمده‌ای از تلاش خود را به دفاع از آزادی بیان معطوف کرده است، روز دوشنبه اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کد خبر 6086232 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است