Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز نهم بهمن ماه در بدو ورود به استانبول در پاسخ به سوالی درباره اهداف سفر خود به ترکیه گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و نیاز است تا در موضوعات مختلف و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با یکدیگر مشورت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز نهم بهمن ماه در بدو ورود به استانبول در پاسخ به سوالی درباره اهداف سفر خود به ترکیه گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و نیاز است تا در موضوعات  مختلف و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با یکدیگر مشورت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در کنار این مسئله، موضوع قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است. در سفر خود به چهار کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان روسیه و گرجستان داشتم با مقامات این کشور‌ها مطرح کردم.

ظریف گفت: در دیدار‌های خود با مقامات و برادران خود در ترکیه این موضوعات به ویژه در حوزه ترانزیت پس از فاجعه قره باغ را بیشتر پیگیری خواهم کرد تا زمینه‌های همکاری برای بهبود آن فراهم شود.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص ساز وکار ۶ جانبه برای قره باغ نیز اظهار کرد: این ساز و کار در گذشته و توسط جناب آقای اردوغان و دیگر مقامات منطقه‌ای مطرح شده و من در این زمینه هم گفت‌وگوهایی داشتیم. نتیجه این گفت‌وگوها را با مقامات ترکیه ای مطرح خواهم کرد چراکه این موضوع به عنوان مسئله‌ای مهم در همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت اهمیت بسیاری دارد.

وی در پایان یادآور شد: البته در این موضوع موانعی وجود دارد و امیدواریم تا این موانع برطرف شود. 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف ظریف منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران