Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@21:02:28 GMT

کلاهبرداری با وعده ازدواج در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۲۶۰۴

کلاهبرداری با وعده ازدواج در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: کلاهبردار حرفه‌ای که با وعده ازدواج دروغین ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در بجنورد دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری روز پنجشنبه اظهار داشت: فردی با وعده دروغین و با اعلام اینکه قصد سرمایه گذاری و سود دهی بیشتر در بازار را دارد ، خانواده مالباخته را وسوسه و در نتیجه موفق می شود تا از آنان مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را کلاهبرداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شاکی بعد از تحقیقات مستمر متوجه می شود که این فرد نه تنها مجرد نبوده بلکه فرزند نیز دارد، تصریح کرد: متهم که در نهایت با جعل یک شناسنامه قصد کلاهبرداری بیشتر از این خانواده را داشت، بعد از شناسایی محل حضورش در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی افزود: متهم مورد نظر به اتهام وارده اعتراف کرد و در نهایت راهی زندان شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Dl0

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا

مردی شیاد که با فریب نمایندگان شرکت‌های مختلف در شهرستان‌ها اقدام به کلاهبرداری و خرید سکه و طلا می‌کرد از سوی پلیس فتا البرز دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ «رسول جلیلیان» رئیس‌پلیس فتا استان البرز گفت: با مراجعه چند نفر مبنی بر کلاهبرداری از آنها در بررسی‌ها مشخص شد، متهم ابتدا با استفاده از سایت آگهی اینترنتی، فروشندگان سکه و طلا را شناسایی می‌کرده است سپس قربانیان بعدی خود را از طریق خیابان‌گردی و عکس‌برداری از تابلوی شرکت‌ها و مغازه‌هایی که روی تابلو آنها شماره تلفن ثبت بوده شناسایی کرده است. این کلاهبردار پس از تماس با نمایندگان آن شرکت‌ها در شهرستان‌ها، با چرب‌زبانی و دادن برخی اطلاعات، خود را به عنوان مدیر بالا دستی یا دست‌اندرکار، معرفی و عنوان داشته یکی از اقوامم به شهر شما سفر کرده اما دچار تصادف شده و الان در بیمارستان منتظر عمل جراحی است از آنجا که سقف انتقال من پر شده فقط شما را به‌عنوان نمایندگی در آن شهر داشتیم که می‌توانید به من کمک کنید. قربانیان نیز فریب خورده و مبالغی که متهم خواسته بود را به حساب اعلامی واریز می‌کرده‌اند اما پس از آن وی اقدام به بلاک‌کردن آنها کرده و بعد از آن با پول واریزی که در واقع به حساب فروشنده سکه و طلا رفته بود اقدام به خرید سکه و طلا می‌کرده است.

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته، مخفیگاه و مسیرهای تردد متهم در کرج شناسایی و با هماهنگی انجام‌شده با مرجع قضایی متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی تعداد ۲ دستگاه گوشی تلفن‌همراه، ارتکاب جرم (گوشی – سیم‌کارت‌های فعال) کشف و ضبط شد.

جلیلیان بیان کرد: تحقیقات لازم توسط کارشناسان این پلیس انجام شد که متهم در ابتدا به بزه ارتکابی خود اقرار و اعلام کرد که تعداد افرادی که با آنها تماس گرفته و موفق به کلاهبرداری از آنها شده ۱۰۰ نفر از سراسر کشور است.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳