Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مجید تخت روانچی روز پنج‌شنبه در پاسخ به سوال روزنامه یو اس ای تودی این مطلب را مطرح و تاکید کرد: پنجره بازگشت دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای در حال بسته شدن است.

بر اساس ماده ۶ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی شدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع کامل صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه سند (پروتکل الحاقی) را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هشدار داده است که دولت بایدن "باید به سرعت اقدام کند" تا به توافق هسته ای ۲۰۱۵ که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین رها شده است، بازگردد و تحریم‌های اقتصادی را لغو کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه بایدن روز چهارشنبه در نشست خبری خود مدعی شد که ابتدا ایران باید به تعهدات خود تحت برجام بازگردد و سپس آنها تصمیم می‌گیرند که چه اقدامی انجام شود.

سناتور میت رامنی هم روز گذشته در نشست استماعی کمیته روابط خارجی سنا با لیندا توماس گرینفیلد گزینه بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد هم هشدار داد که از تحریم‌های دولت ترامپ باید برای مذاکره با ایران استفاده کرد و نباید آنها را برداشت.

این در حالی است که آمریکا به موجب قطعنامه ۲۲۳۱، موظف است شرایط تجارت جهانی با ایران را تسهیل سازد و نباید اقدامی انجام دهد که توافق هسته‌ای را به خطر اندازد. از این رو، دولت بایدن تا کنون یکی از ناقضان این قطعنامه به شمار می‌رود و همان مسیر دولت ترامپ را می‌پیماید.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به یو اس ای تودی گفت: طرفی که باید تغییر مسیر دهد، ایالات متحده است و نه ایران.

علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل هم روز پنج‌شنبه به نیوزویک گفت:ایالات متحده نه تنها تعهدات برجامی را نقض کرده بلکه تعهدات خود تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نیز زیرپا گذاشته است.

وی افزود: دولت فعلی آمریکا همچون دولت قبلی، تعهدات خود در قبال برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است و باید از هر دو (برجام و قطعنامه ۲۲۳۱) پیروی کند و تحریم‌هایی که (علیه ایران) تحمیل کرده را لغو کند.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم در چارچوب برجام به ویژه بند ۳۶ انجام شده است، ایران توافق هسته‌ای را نقض نکرده و فقط بند ۳۶ را فعال کرده است که به ایران اجازه می‌دهد در صورت عدم پایبندی طرف‌های دیگر، اقدامات چاره‌ساز در پیش بگیرد.

براساس ماده ۱ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجید تخت روانچی آمریکا توافق هسته ای برجام ایران در سازمان ملل سازمان ملل متحد توافق هسته ای قطعنامه ۲۲۳۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود