Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکی گفت: وضعیت راه های روستایی نهبندان بسیار نامطلوب است و نیازمند حداقل ۵۰۰ کیلومتر روکش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (9 بهمن) در شورای اداری شهرستان نهبندان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نهبندان 95 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که باید برای سکونت افراد در مناطق مرزی مشوق هایی در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه 16 هزار نفر از جمعیت نهبندان جامعه عشایر هستند، افزود: این قشر در زمینه تولیدات نقش مهمی دارند  که باید برای خدمت رسانی به آنها اقدامات بیش از پیش انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان 26 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و دومین شهرستان وسیع استان است، گفت: وجود 287 نقطه روستایی دارای سکنه و پراکندگی بالا هزینه خدمت رسانی را بیشتر کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های نهبندان گفت: این شهرستان رتبه اول تنوع معدنی را با 23 ماده معدنی دارد و نیازمند جذب سرمایه گذار است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نهبندان، آخرین شهرستان استان خراسان جنوبی است که از نعمت گاز بهره مند شده است، بیان کرد: 65 روستای نهنبدان به شبکه گاز متصل شده اند و 100 درصد نقاط شهری از گاز برخوردار هستند و بیش از 160 روستا در حال گاز رسانی است که بخش عظیمی از آن در دهه فجر به بهره برداری می رسد، همچنین سال 1400 تمامی نقاط بالای 20 خانوار و بخش عمده روستاهای زیر 20 خانوارِ در مسیر خط گاز از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

بیکی عنوان کرد: در حوزه احداث باند دوم و مسیرهای مواصلاتی نهبندان در دو سال گذشته اقدامات خوبی آغاز شده و تمام مسیر نهنبدان - سربیشه تعیین تکلیف شده و تا پایان سال 16 کیلومتر آن آماده افتتاح می شود.

 

وی تصریح کرد: نهبندان،  در حوزه سرانه های ورزشی عقب بود اما با احداث پنج زمین چمن مصنوعی، سال آینده 15 چمن خواهیم داشت، در حالی که سال گذشته در این زمینه صفر بوده ایم.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: امسال در حوزه بهداشت و درمان دستگاه سی تی اسکن در نهبندان راه اندازی شد، همچنین در حوزه مسکن روستایی یک هزار و 600 واحد سهمیه  و در حوزه شهری 420 واحد سهمیه داشته ایم که تقریبا جزو شهرستان های پیشرو در اجرا هستیم.

 

بیکی با اشاره به اینکه 9 طرح مهم فرآوری در حوزه معدن و صنعت در حال کار است، گفت: کارخانه طلای هیرد با سرمایه گذاری 180 میلیارد تومان سال 98 کار خود را آغاز کرده و در6 ماهه سال آینده آماده بهره برداری است.

 

وی بیان کرد: در کارخانه منیزیم و کنسانتره آهن نهبندان در مجموع 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند داشت، همچنین کارخانه فراوری سیلیس دهسلم تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: با سرمایه گذاری 450 میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن نهبندان برای بیش از 300 نفر شغل مستقیم و 400 نفر هم شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

 

بیکی با بیان اینکه در طرح هاب شتر بخشی از اقدامات انجام و آماده بهره برداری است، افزود: بنیاد برکت در این بخش  35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی خرد روستایی به یک هزار و 500 نفر پرداخت کرده است.

 

وی گفت: نهبندان جزو 31 شهرستان کمتر توسعه یافته وزارت کشور است که تاکنون اقداماتی صورت گرفته اما تخصیص اعتبارات و پیش بینی اعتبار مجزا؛ مواردی است که اتفاق نیفتاده است.

 

فرماندار نهبندان افزود: برای سند توسعه نهبندان 60 میلیارد تومان طی 12 سال به نهبندان تخصیص یافته اما برخی بندهای آن انجام نشده است.

 

بیکی گفت: کلینیک تخصصی بیمارستان نهبندان با کمک خیرین با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان در دست ساخت است، همچنین تکمیل اورژانس، ارتقای بیمارستان از 32 تخت به 95 تخت مجوزها گرفته است و نیاز به ماده23 دارد.

 

وی از آبرسانی سیار به 95 روستای شهرستان خبر داد و گفت: با تعریف پروژه های آبرسانی و احداث بندهای خاکی باید رضایت مندی مردم را بیشتر کنیم.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: وضعیت راه های روستایی بسیار نامطلوب است و نیازمند 500 کیلومتر روکش هستیم.

 

وی با بیان اینکه محور شهداد نهنبدان مسدود است، گفت: این مسیر راه ارتباطی اقتصادی خوبی است که باید هر چه زودتر بازگشایی شود.

 

بیکی در پایان گفت: مجتمع گلخانه ای نهبندان فعال شده ولی هنوز این مجتمع در گاز رسانی و تأمین سوخت گلخانه داران مشکلاتی دارد که باید رفع شود.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان نهبندان فرماندار نهبندان بیرجند خراسان جنوبی فرماندار نهبندان میلیارد تومان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از بهسازی و روکش آسفالت بالغ بر یک هزار و ۳۸۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا، گفت: در سال گذشته ،یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده است که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده،میزان ۳۱۲ کیلومتر به محورهای شریانی،۲۴۱ کیلومتر محورهای فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محورهای روستایی استان اختصاص داشته است. ‌

کرد یادآور شد: همچنین در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمن ۷ نقطه پرتصادف رفع شده است.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه های مرزی روکش آسفالت محورها می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید