Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بسته خبری مواد غذایی را که با گرم شدن در مایکروفر سمی می‌شوند با هم مرور می‌کنیم.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، وعده غذایی تازه شما هر چقدر هم خوشمزه و سالم باشد، اگر دوباره آن را در مایکروویو گرم کنید، می‌تواند فواید سلامتی خود را از دست داده و حتی باعث مسمومیت غذایی شود.

در این نوشتار ۸ ماده غذایی می‌بینیم که گرم کردن‌شان در مایکروفر آن‌ها را سمی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. کرفس

کرفس یک ماده عالی برای سوپ است، اما فقط تا لحظه‌ای که بشقاب آن در مایکروویو قرار نگیرد! کرفس حاوی نیترات‌هایی است که پس از گرم شدن دوباره به نیتریت سمی و نیتروزامین سرطان‌زا تبدیل می‌شود.

۲. تخم مرغ

ما واقعاً شک داریم کسی تخم مرغ یا املت را دوباره گرم کند، اما به هر حال می‌خواهیم به شما هشدار دهیم: تخم مرغ پس از گرم شدن مجدد، سمی می‌شود.

۳. پالک (اسفناج)

بسیاری از افرادی که از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنند پالک را دوست دارند، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است؛ اما درست مثل کرفس، پالک هم پر از نیترات است که پس از گرم شدن مجدد تبدیل به نیتریت و نیتروزامین می‌شود.

۴. سمارق (قارچ)

سمارق بیشتر اوقات خوب هضم نمی‌شود و اگر غذا‌های حاوی آن را دوباره گرم کنید، مشکل حتی بدتر خواهد شد: ترکیب پروتئین آن تغییر می‌کند و همین باعث معده درد و نفخ معده می‌شود.

۵. کچالو (سیب زمینی)

کچالو‌هایی که دوباره گرم شوند، طعم و مزایای سلامتی خود را از دست می‌دهند و حتی اگر در دمای اتاق در فویل نگهداری شوند، می‌توانند دلیل بوتولیسم باشند.

۶. مرغ

هنگام گرم کردن مجدد غذا‌های حاوی مرغ، ترکیب پروتئین تغییر می‌کند و همین می‌تواند منجر به مشکلات هضم غذا شود. بنابراین، بهتر است مرغ باقی مانده خود را به سالاد یا ساندویچ اضافه کنید.

۷. چغندر

چغندر در سوپ فواید زیادی برای سلامتی دارد اما گرم شدن آن توصیه نمی‌شود، زیرا چغندر پر از نیترات است. چغندر تازه سالم‌ترین گزینه است و می‌توانید از آن در اسموتی یا سالاد استفاده کنید.

۸. برنج

برنج سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید‌های آمینه است، اما در عین حال، حاوی باکتری‌هایی است که حتی پس از پخت زنده می‌ماند. برنج اگر بعد از آماده شدن در دمای اتاق بماند، باکتری‌ها تکثیر می‌شوند و همین می‌تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند.

با گرم شدن مجدد مشکلی حل نمی‌شود، بنابراین بهتر است بلافاصله برنج تهیه شده را بخورید یا ظرف یک ساعت از پختن آن را در یخچال قرار دهید و تا روز بعد همان جا نگه دارید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد غذایی سمی مایکروفر گرم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است