Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:29:33 GMT

شهروندان در پارک‌ها و کرونا در کمین

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۴۰۱۹

شهروندان در پارک‌ها و کرونا در کمین

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آن‌طور که دکتر مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده ۴۵۰ تن از هم‌وطنان ما در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

آمارهای اعلام‌شده مسؤولان بهداشت استان بسیار نگران‌کننده است؛ نگرانی از اینکه علیرغم هشدارها، همچنان سیر ابتلا به بیماری کرونا در گیلان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نوروزی در گزارش امشب خود در از بستری ۹۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان خبر داده است؛ این یعنی اینکه ویروس کرونا همچنان در استان فعال و دنبال قربانی است.

تشدید نگرانی‌ها زمانی است که در سایه عادی انگاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها نه‌تنها از همه‌گیری ویروس کرونا کاسته نشده بلکه شدت آن در افراد مبتلا خطرناک‌تر نیز شده است. این ادعا را وخامت حال ۱۰۰ نفر از هم‌وطنان ما در ICU های استان تأیید می‌کند.

اما آنچه بیشتر این روزها به نظر می‌رسد موجب افزایش شمار مبتلایان به کرونا بوده، دور همی‌های خانوادگی و بعضاً آخر هفته گیلانی‌ها است که برخی‌ها معتقدند کرونا سراغ آن‌ها و خانواده‌شان نمی‌آید. ادعای مضحکی که هرروز تعدادی از خانواده‌های قربانی کرونا از آن به‌عنوان خیانت به خودی قلمداد می‌کنند و میگویند ما با رفت‌وآمدهای خانوادگی، پدربزرگ و مادربزرگ فرزندمان را به قربانگاه کووید ۱۹ فرستادیم!

پس از دورهمی‌های خانوادگی، عادی انگاری در تجمعات و تفرجگاه‌ها نظیر پارک‌ها و پاساژها از دیگر عوامل هست.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته یک مقدار طی روزهای اخیر سهل‌انگاری‌ها در گیلان به‌ویژه در پارک‌ها افزایش پیداکرده است.

وی مدعی شده مردم بدون داشتن ماسک در شهر تردد می‌کنند درحالی‌که همچنان ویروس کرونا فعال است و تعدادی روزانه روانه بیمارستان می‌کند.

به گفته دکتر نوروزی، درصد قابل‌توجهی از ویروس کرونا از راه تنفسی وارد بدن می‌شود ازاین‌رو تأکید می‌شود که حتماً ماسک بر چهره داشته باشیم و کرونا را جدی بگیریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان گیلان دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملیکا نوروزی از کسب مدال بازماند


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات در حال برگزاری است، در دور دور نهایی رقابت ماده پرتاب چکش ملیکا نوروزی نماینده کشورمان با ثبت حد نصاب ۵۷.۲۶متر در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاد. 

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ملیکا نوروزی از کسب مدال بازماند
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند