Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@03:25:46 GMT

ماه کامل باعث بی‌خوابی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۴۱۷۹

ماه کامل باعث بی‌خوابی می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد چرخه‌های ماه می‌تواند تاثیر زیادی در الگوی خواب انسان داشته باشد.

 

محققان ایالات‌متحده و آرژانتین می‌گویند: قبل از ماه کامل، مردم دیرتر به رختخواب می‌روند و کمتر می‌خوابند. قرن‌هاست که مردم ماه را مقصر حوادث، بلایای طبیعی و حتی خلق‌وخوی خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل وقتی صحبت از افراد می‌شود، این مطالعه نشان می‌دهد که بدخویی در طول ماه کامل ارتباط بیشتری با میزان استراحت فرد دارد.

محققان دانشگاه واشنگتن کشف کردند که چرخه خواب در افراد در طول چرخه ماه ۲۹.۵ روزه نوسان می‌کند. در روزهای منتهی به ماه کامل، افراد معمولا شب‌ها دیرتر به رختخواب می‌روند و ساعت‌های کمتری می‌خوابند.

هوراسیو د لا ایگلسیا از محققان این پژوهش می‌گوید: «ما تاثیر تغییرات ماه با کاهش خواب و خواب کوتاهتر در روزهای قبل از ماه کامل را مشاهده کردیم و اگرچه این اثر در جوامع بدون دسترسی به برق از شدت بیشتری برخوردار است، اما این اثر در جوامع دارای برق، ازجمله دانشجویان در دانشگاه واشنگتن نیز وجود دارد.»

پربیننده ترین مهرداد میناوند و همسرش +عکس احتمال لغو محدودیت‌های تردد دایی و کریمی در مراسم ختم میناوند +عکس تسهیلات ۲۰۰میلیونی ودیعه مسکن برای دانشگاهیان مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح کشور +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بی خوابی ماه کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی‌دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند!

دریافت 7 MB کد خبر 848998 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه اتحادیه اروپا حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!
  • انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی‌دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند!
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • به این دلیل چیپس نخورید!