Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واحد صنعتی مهراس کویر تولید کننده لوله‌های برقی و فاضلاب در شرق کشور است که توانسته در کنار تامین ۷۰ درصد نیاز کشور، برای کشور ارزآوری هم داشته باشد.

راهی این کارخانه در شهرک صنعتی بیرجند شدیم، صدای تولید در اینجا به گوش می‌رسید، گویا این صدای گوش نواز در این کارخانه بزرگ در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته پایانی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۸۶ شروع به کار کردند و هم اکنون با بیش از ده خط تولید در حال کار هستند.

یوسفی مدیرعامل کارخانه گفت: کارگران در ۳ شیفت کاری مشغول تولیدند، در هر شیفت نیز ۶ نفر در حال کارند و خط‌های تولید اینجا خاموش نمی‌شوند.

یکی از کارگران کارخانه گفت: از سال ۹۵ در خط کیفیت تولید مشغول به کار  شده ام و از کار خود راضی هستم. بیشتر نیرو‌های اینجا جوان هستند و با مشغول شدن در کارخانه توانسته اند تشکیل زندگی دهند.

هر سال یک برنامه توسعه/توقف ممنوع

مدیران و مهندسان کارخانه به یک یا دو طرح اکتفا نمی‌کنند و به دنبال پیشرفت‌های بیشتری هستند، در این کارخانه هرساله یک خط تولید جدید ایجاد و افراد بیشتری مشغول به کار می‌شوند.

یکی دیگر از کارگران کارخانه گفت: با برنامه‌های توسعه‌ای که صورت می‌گیرد سال به سال نیرو‌ها بیشتر می‌شوند و افراد بیشتری بر سرکار می‌آیند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

دستیابی به فناوری تولید لوله‌های خم پذیر برقی؛ نخستین بار در کشور

مهندسان واحد پژوهش و فناوری این کارخانه با تلاشی دانش بنیان توانسته اند برای نخستین بار در کشور موفق به تولید لوله‌های برقی با قابلیت خم پذیری شوند.

یوسفی مدیر عامل کارخانه به مزیت‌های این لوله‌ها اشاره و بیان می‌کند: خوشبختانه توانسته ایم در طرح توسعه لوله‌های یو. پی. وی. سی به این فناوری دست یابیم؛ لوله‌هایی که حالا به راحتی خم می‌شوند و کار را برای نصاب‌های لوله‌های برقی در طرح‌های ساختمانی و صنعت طیور آسان کرده است. چرا که در این روش اتصالات لوله را حذف و در هزینه‌ها صرفه جویی کرده ایم.

بیشتر بخوانید

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن فردوس بر مدار تولید کارخانه مس قائنات نیازمند حمایت تولید بدون توقف + فیلم

بعد از گذشت ۲۴ ساعت از تولید محصولات، لوله‌ها راهی واحد سنجش کیفیت می‌شوند. در این قسمت میزان شکنندگی و خم پذیری لوله‌ها بر اساس استاندارد‌های تعیین شده آزمایش و پس از تایید نهایی روانه بازار می‌شوند.

محصولات کارخانه آماده ارسال

تولیداتشان مشتری پسند است نه تنها در جای جای ایران توانسته اند برای خودشان بازار فروشی پیداکنند، بلکه راهی هم برای راهی شدن تولیداتشان به کشور عراق پیدا کرده اند.

مدیرعامل کارخانه عنوان کرد: توانسته ایم بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین کنیم و در کنار آن سالانه بیش از یک میلیارد تومان هم از فروش محصولاتمان در عراق ارز آوری داشته باشیم. لوله‌های یو. پی. وی. سی این کارخانه در کشور حرف اول را می‌زنند و به استان‌هایی از جمله اصفهان، مشهد، خراسان شمالی، قم و تهران ارسال محصول داریم.

جای پای تولیدات کارخانه در پروژه‌های بزرگ کشوری

راننده تریلری که برای بارگیری لوله‌های برقی و فاضلاب به کارخانه آمده بود گفت: امروز  ۹ تن لوله یو. پی. وی. سی به مقصد تهران بارگیری می‌کنم و فردا بعدازظهر تهران هستم و لوله‌ها را تحویل می‌دهم.

کارگر بخش انبار کارخانه هم می‌گوید: هر ماه به استان‌های دیگر ارسال محصول داریم و یک رقیب سرسخت برای خارجی‌ها هستیم؛ خدارو شکر بازار فروش خوبی در کشور داریم و این لوله‌های استاندارد در تاسیسات ساختمانی پروژه‌های بزرگ کیش، قشم و اصفهان استفاده می‌شود.

کلید روشن شدن خط تولید جدید در دستان مسئولان

چند ماهی است که خط تولید لوله‌های فاضلاب به خط‌های تولید این کارخانه اضافه شده، اما با نیروی بسیار کم در حال کار است و حتی تعدادی ازاین خط‌ ها خاموش است.

مدیر عامل کارخانه بیان کرد: راه اندازی این خط تولید، نیازمند حمایت مسئولان است چرا که توان تهیه مواد اولیه این محصول را نداریم و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به کمک ما بیاید تا بتوانیم این خط را راه اندازی کنیم. با راه اندازی خط جدید حداقل ۱۰ نفر دیگر مشغول به کارمی شوند و خواهیم توانست بخشی از نیاز کشور به لوله‌های فاضلاب را تامین کنیم.

تولید بیشتر، خروج ارز کمتر

سالانه ۹ هزار و ۶۰۰ تن انواع لوله و اتصالات از بزرگترین واحد صنعتی لوله‌های یو. پی. وی. سی شرق کشور در بیرجند روانه بازار‌های داخلی می‌شود. مدیران، مهندسان و کارگران کارخانه نشان داده اند با تکیه بر توان داخلی می‌توان محصولاتی باکیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی تولید کرد که جایگزین نمونه‌های مشابه وارداتی شود.

حرکت رو به رشدی که با حمایت‌های بیشتر مسئولان از تولیدکنندگان داخلی می‌تواند جهشی چند برابری در تولید ایجاد کند؛ جهشی که توسعه اقتصادی را به همراه دارد و رونق صادرات آن هم می‌تواند زمینه ساز ارزآوری بیشتر برای کشور باشد.

تامین ۷۰ درصد نیاز کشور در کنار ارز آوری یک میلیارد تومانی محصولات کارخانه، خود گویای اراده و همت تولیدکنندگان برای رشد و شکوفایی اقتصاد داخلی است.

گزارش از زهرا رضوانیان

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات برنامه توسعه محصولات کارخانه تولید لوله نیاز کشور خط تولید لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • آموزش گلاب گیری + فیلم
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران