Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهوری افغانستان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین همتای ایتالیایی خود گفت‌وگو کرد.

به گزارش برنا، پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه در بیانیه‌های مطبوعاتی اعلام کرد: بلینکن در گفت و گو با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، بر تعهد آمریکا به همکاری پایدار با کابل تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین از تماس وزیر خارجه آمریکا با جوسب بورل مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و گفت دو طرف در مورد راه‌های ترمیم، احیای مجدد و تقویت روابط ایالات متحده و اتحادیه اروپا بحث کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین از تماس وزیر خارجه بایدن با لوئیجی دی مایو وزیر خارجه ایتالیا خبر داد و گفت: بلینکن تمایل خود را برای بازسازی و تقویت همکاری پایدار بین ایالات متحده و ایتالیا ابراز داشت.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان ایران آمریکا برجام خارجه آمریکا وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا