Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به سرکوب شدیداللحن اعتراضات مردمی در آمریکا و کشورهای اروپایی، به سیاستمداران غربی توصیه کرد، به‌جای انتقاد کارگردانی شده و نگرانی از دموکراسی در روسیه، به فکر حل مشکلات داخلی بسیار زیاد خود باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که کشورهای غربی که از برخورد با اعتراضات غیرقانونی اخیر در حمایت از "آلکسی ناوالنی" انتقاد کرده‌اند، بهتر است به فکر حفظ دموکراسی خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا گفت: «ما به اظهارات همزمان و کارگردانی شده سیاستمداران غربی درباره وضعیت اعتراضات غیرقانونی که اخیراً در داخل کشورمان برگزار شده، و همچنین دیگل مسائل داخلی در روسیه توجه کرده‌ایم. من به شرکای غربی توصیه می‌کنم که به جای نگرانی درباره دموکراسی در روسیه، روی حل و فصل مشکلات در کشورهای خودشان متمرکز شوند که به اندازه کافی زیاد است و به فکر شهروندان خود و حفظ دموکراسی خود باشند.»

این دیپلمات ادامه داد: «بسیار عجیب است که چنین انتقاداتی از کشورهایی شنیده می‌شود که پلیس آنها هرگز از بکار گیری ابزارهای خاص برای پراکنده کردن اعتراضات دریغ نمی‌کند. آنها نه تنها از باتوم، بلکه از ماشین آب پاش، گاز اشک آور  و گلوه‌های لاستیکی علیه شهروندان عادی که برای اعتراضات دموکراتیک به خیابان‌ها می‌آیند، استفاده می‌کنند که نمونه آن اعتراضات "جلیقه زردها" در فرانسه و اعتراضات در مقابل کنگره آمریکا و همچنین بسیاری موارد دیگر از اعتراضات مردم نسبت به محدودیت‌های شدید کرونایی در کشورهای اروپایی "جهان کهن" است. ظاهراً برخورد شدیدالحن با اعتراضات غیرقانونی، تنها زمانی که در شرق اتحادیه اروپا رخ دهد، محسوب می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که از سال 2008 تاکنون، به درخواست طرف آمریکایی، بیش از 50 شهروند روسی در کشورهای ثالث دستگیر شده‌اند. به گفته وی، صحبت بر سر بازداشت‌های غیرقانونی اتباع روسی در سایر کشورها به درخواست دولت آمریکاست که با انگیزه‌های سیاسی خاص انجام شده و روندی رو به افزایش دارد.

ماریا زاخارووا در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که ساختارهای سازمان ملل در حال دست یابی به توافق با دولت‌های آذربایجان و ارمنستان، برای اعزام مأمورین ارزیاب بین المللی به منطقه قره باغ کوهستانی هستند. وی یادآور شد که روسیه از همکاری سازمان ملل با مقامات باکو و ایروان برای کمک به حل و فصل مشکلات انسانی در منطقه قره باغ حمایت می‌کند.

مقام روس: غرب برای بی‌ثباتی اوضاع روسیه به ناوالنی نیاز داردزاخارووا: ارزیابی متفاوت از اعتراضات در روسیه و غرب گویای بحران در تفکر غربی استبازداشت 600 نفر در اعتراضات غیرمجاز پایتخت روسیه/ هشدار به دیپلمات‌های آمریکایی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با برپایی تجمع خودجوش از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز یکشنبه، نهم اردیبهشت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در تجمعی خودجوش حمایت خود را از دانشجویان معترض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا اعلام کردند.

دانشجویان تجمع کننده برخورد با تجمع‌های انسان دوستانه و مدافع حقوق مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرده و این نوع برخورد را نقض حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای مدعی دموکراسی دانستند.

دانشجویان در این تجمع با شعار دادن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم اعلام کردند.

کد خبر 748894

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • آزادی بیان و دموکراسی به سبک پلیس آلمان (فیلم)
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه