Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@09:57:30 GMT

رابرت مالی فردا نماینده آمریکا در امور ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۵۷۱۱

رابرت مالی فردا نماینده آمریکا در امور ایران می‌شود

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، «رابرت مالی» مشاور سابق باراک اوباما رئیس جمهور اسبق این کشور را امروز یا فردا به عنوان نماینده جدید ایالات متحده در امور ایران معرفی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد «پنجشنبه یا جمعه رابرت مالی را به عنوان نماینده خود در امور ایران معرفی کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  چند روز پیش برای اولین بار سایت «جویش اسنایدر» خبر داد، رابرت مالی در دولت جو بایدن به عنوان رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در نظر گرفته شده است.   رابرت مالی فرزند یک یهودی مصری است که هم اکنون ریاست اندیشکده «گروه بین‌المللی بحران» را به عهده دارد و سابقه فعالیت‌ در دولت‌ بیل کلینتون و باراک اوباما را دارد. گفته می شود وی از طرفداران مذکراه و دیپلماسی با رقبا و دشمنان آمریکاست.   رابرت مالی  در سال ۲۰۰۸ به دلیل دیدار با اعضای حماس  از ستاد انتخاباتی اوباما کنار گذاشته شد، هرچند در مارس ۲۰۱۴ به عنوان مشاور عالی اوباما در امور خاورمیانه مشغول به کار شد.   اما انتخاب احتمالی «رابرت مالی» به عنوان رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا با واکنش‌های تند سیاستمداران و چهره‌های افراطی ضدایرانی مواجه شده است.   پس از انتشار اخباری درباره اینکه رابرت مالی جایگزین ویلیام آبرامز رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا خواهد شد، سیاستمداران و فعالان افراطی ضدایرانی در آمریکا واکنش نشان دادند و از بایدن خواستند از انتصاب رابرت مالی در این مقام خودداری کند.   الی لیک، روزنامه نگار جنگ طلب و ضدایرانی طی یادداشتی در بلومبرگ با استقبال از اظهارات «تونی بلیکن»، وزیر خارجه و جک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن درباره ایران، نوشت: اما انتصاب رابرت مالی به عنوان مسئول میز ایران این اظهارات مقامات دولت بایدن را تضعیف می کند. این روزنامه نگار تاکید کرده است که انتخاب رابرت مالی می تواند اولین اشتباه بزرگ بایدن در رابطه با ایران باشد.   تام کاتن سناتور افراطی ضدایرانی کنگره یاداشت الی لیک را در صفحه توئیتر خود بازنشر داد و نوشت: این که رئیس جمهور بایدن انتصاب رابرت مالی را برای هدایت سیاست های ایران در نظر گرفته، بسیار نگران کننده است.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور رابرت مالی میز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری توییتر خود باا انتشار تصویری از دیدار خود با آویگیل ایدان ۴ ساله که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آزاد شده است، نوشت: من تا زمانی که همه گروگان‌ها مانند ابیگل که توسط حماس از خانواده‌های خود جدا و به اسارت گرفته شده اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت.

رئیس جمهور آمریکا با مظلوم نمایی درباره اسرای اسرائیلی و نادیده گرفتن هزاران فلسطینی در بند اسرائیل افزود: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد