Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال جاری ۱۰۰۰ پرونده جدید ویژه معلولان و مصدومان در بهزیستی قم تشکیل‌شده است.

مهدی پهلوانی ستوده در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده اظهار داشت: یکی از آسیب‌های بسیار مهم در جامعه هدف مسئله اعتیاد است و وظیفه بهزیستی در این زمینه درمان شخص معتاد و حمایت از خانواده در طول روند درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: در زمینه درمان و بازتوانی و حتی اشتغال پس از درمان و بهبود و آموزش مهارت‌های لازم اقداماتی انجام می‌شود و پس از آموزش نیز ارائه اصل گواهی‌نامه مهارت با مشارکت فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات به‌عنوان بخشی از حمایت‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: کمپ یکی از ابزارهای مهم درروند درمان است که دراین‌باره خلاء‌هایی در قم وجود داشت و نیاز به چندین خدمات هم‌زمان درروند درمان احساس می‌شد، ازاین‌رو طرح مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد با مجموعه‌ای از پزشکان در حال انجام است و موافقت اصولی و پروانه تأسیس نیز صادرشده و قبل از دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و بیمار پذیرش می‌کند.

پهلوانی ستوده عنوان کرد: این طرح با کمپ تفاوت دارد، زیرا در کمپ‌ها دوره یک تا سه‌ماهه وجود دارد اما در مرکز جامع این دوره، یک‌ساله است که در آن بیماران به مدت ۴ ماه اقامت می‌کنند و بعدازآن به‌تدریج وارد جامعه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: بعد از اتمام دوره یک‌ساله، ارتباط بهبودیافتگان با مرکز حفظ می‌شود تا به‌طور کامل درمان شوند، با ایجاد مرکز جامع درمان، قدم بزرگی در بازگشت بیماران به جامعه و دست‌یابی به شغل و حفظ خانواده برداشته می‌شود.

وی یادآور شد:در قم، ۱۰ کمپ به‌صورت خصوصی فعال است که بر روند فعالیت آن نظارت می‌کنیم و یک کمپ ماده ۱۶ نیز برای معتادان متجاهر یعنی افرادی که فاقد خانواده و بی‌خانمان هستند و یا علنی مواد مخدر استفاده می‌کنند، فعال است.

پهلوانی ستوده افزود: این بیماران دارای دفترچه بیمه هستند و از خدمات استفاده می‌کنند که بخش‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی از امسال وارد خدمات بیمه‌شده است و بیماران هزینه کمتری پرداخت می‌کنند، البته اگر در پرداخت مابقی هزینه‌ها دچار مشکلاتی هستند با مراجعه به مراکز می‌توانند از خدماتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد: تشکیل پرونده برای مراجعه‌کنندگان چند ماهی زمان می‌برد چراکه برقراری خدمات مستمری و تأمین بودجه از تهران است که امیدواریم با رفع موانع بتوانیم در ارائه خدمات و به‌خصوص توانمندسازی خانواده‌ها موفق‌تر عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰۰۰ پرونده جدید ویژه معلولان و مصدومان در بهزیستی قم تشکیل‌شده است که البته به معنای تولد افراد معلول نیست، زیرا موالید جدید با مشاوره‌های ژنتیکی و کمک به هزینه آزمایشگاه کنترل‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معلولان سازمان بهزیستی مدیرکل بهزیستی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: یک هزار معلم استان سمنان به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلم تجلیل می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جمال وزیری محبوب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این تعداد معلم در یک هزار مدرسه استان سمنان قدردانی خواهند شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان سمنان، افزود: 60 برنامه محوری به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در هشت شهرستان و سه منطقه آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شده و همچنین یک برنامه استانی به این مناسبت با حضور معلمان نمونه و برگزیده استان سمنان پیش‌بینی شده است.

وزیری محبوب اضافه کرد: 33 معلم نمونه منطقه‌ای در این مراسم‌ها تجلیل خواهند شد و از این تعداد سه معلم تیر به عنوان معلم نمونه استانی مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امسال استان سمنان سهمیه‌ای در این معلمان نمونه کشوری نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش این استان در خصوص تجلیل از مقام شامخ معلم گفت: در این جلسه که به ریاست استاندار سمنان برگزار شد، مصوب شده است که مراسم‌های روز معلم در شأن معلمان استان سمنان بوده و همکاری دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مطلوب باشد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه