Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک مشاور سلامت  و کرونا با پاسخ به سوالات کرونایی گفت: مردم در زمستان خود را بپوشانند هوای خانه و محل کار را گرم نگه دارند در عین حال هر از گاهی درب و پنجره ها را به مدت‌ کوتاه باز کنند تا تهویه هوا صورت گیرد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حسین اخواست پنجشنبه شب (۹بهمن) در برنامه آنلاین مطب در خانه به فردی که با وجود علائم سردرد، گلودرد و بدن درد؛ تست کرونا انجام داده امّا جواب آن منفی شده است؛ پاسخ داد: بستگی دارد چه نوع تستی انجام دادید اگر تست pcr انجام شده این تست قطعیت بیشتری نسبت به تست های دیگر دارد، نگران نباشید و استراحت کنید و مایعات زیاد بنوشید، مسکن های ساده مانند استامینوفن بخورید، از ماسک استفاده و از تجمعات هم دوری کنید و حتماً رعایت دو متر فاصله گذاری با دیگران‌ را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


پزشک مشاور سلامت و کرونا افزود: این‌ علائم‌ احتمالاً به دلیل سردی هوا و سرماخوردگی ساده است در صورتی که دچار علایم دیگری مانند اسهال و اختلال در سیستم گوارشی، اسهال و استفراغ و یا از دست دادن حس بویایی و چشایی شدید حتماً با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی به پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

وی به فردی که پرسید ۱۸ روز است که به بیماری کرونا مبتلا شدم نسبت به روزهای اوّل خیلی بهتر امّا وقتی کاری انجام‌ می دهم دچار تنگی نفس و تندی ضربان قلب می شوم؛ زیاد طول می کشد که با استراحت خوب شوم، برای انجام تست آنتی بادی چند روز باید از بیماری کرونا بگذرد؟ پاسخ داد: ممکن است دچار عوارض و درگیری ریوی ناشی از کرونا شده باشید.

 

 

 

دکتر اخواست ادامه داد: حتماً با پزشکی که برای درمان کرونا به وی مراجعه کردید مشورت کنید تا مجدداً معاینه و بررسی های بیشتر صورت گیرد و تصمیم‌ گیری شود؛ در مورد آنتی بادی هم یکی، دو هفته بعد از اینکه سطح آنتی بادی به دنبال مواجهه با آنتی ژن ویروس به سطح مناسب رسید می تواند مثبت باشد البته‌ این بستگی دارد که از زمان بیماری چند روز گذشته باشد.

 

 


وی در پاسخ به شخص‌ دیگری که گاهی اوقات مزه غذا‌ را متوجه نمی شود و نگران کرونا است؛ پاسخ داد: این علائم صرفاً نمی تواند مطرح کننده ابتلا یا عدم ابتلا باشد لذا توصیه می شود اگر حس بویایی و چشایی را از دست دادید حتماً با متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید.

 

 

 


پزشک مشاور سلامت و کرونا در پاسخ به فردی که پرسید چند روز از علائم کرونا بگذرد خطر‌ این بیماری کمتر می شود؟ و آیا فردی که ۴ روز ابتدای بیماری، علایم شدید نداشته امکان دارد روزهای بعد علائم شدید داشته باشد؟ گفت:  معمولاً و به طور کلی فرد مبتلا باید ۱۴ روز قرنطینه شود و در این مدّت در حداکثر علائم بیماری قرار دارد و احتمال اینکه در این مدّت بیماری را انتقال دهد زیاد است؛ پس باید ۱۴ روز دور از افراد دیگر، تحت درمان و قرنطینگی باشد.

 

 


وی ادامه داد: اینکه فردی ۴ روز اوّل بیماری علائم خفیف داشته است و روزهای بعد شدید باشد قابل پیش بینی نیست و نیز اینکه فردی به طور ناگهانی دچار علائم شدید شود و سپس رو به بهبودی برود این مورد هم قابل پیش بینی نیست.

 

 

 

دکتر اخواست به فردی هم که پرسید برادرم یک ماه است که دچار درد دل و اسهال و ضعف معده شده آیا می تواند کرونا باشد؟ پاسخ داد: این علایم‌ نمی تواند مطرح کننده کرونا باشد به متخصص داخلی یا فوق تخصص گوارش جهت معاینات و بررسی های بیشتر مراجعه کنید.

 

 

 

وی در مورد بیماری کرونا توضیحاتی داد و خاطرنشان کرد: کرونا بیماری ویروسی است که علائم آن‌ می تواند حساسیت، سوزش بینی، گلو درد و آبریزش بینی باشد؛ یا اینکه به صورت علائم تنفسی مانند سرماخوردگی خود را نشان دهد؛ یا می تواند حتی به صورت آنفلوآنزا یا به شکل علائم گوارشی خودنمایی کند.

 

 

 

دکتر اخواست ادامه داد: علایم شک برانگیز‌ که شدّت بیماری را افزایش می دهد شامل از دست رفتن حس بویایی و چشایی، سرفه های مکرر و تنگی نفس است و این علائم می تواند نشان دهنده درگیری ریه باشد لذا افراد باید تمهیدات لازم را جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا انجام دهند از تجمعات پرهیز کنند، خود را در زمستان بپوشانند هوای خانه و محل کار را گرم نگه دارند در عین حال هر از گاهی درب و پنجره ها را به مدت‌ کوتاه باز کنند تا تهویه هوا صورت گیرد، در صورت بیرون رفتن اجباری، حتماً پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند در خانه هم برای پیشگیری، مایعات گرم بنوشند.

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: توصیه های کرونایی کرمان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خودداری اریک تن هاخ از پاسخ به پرسش خبرنگاران منتقد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن