Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@06:38:33 GMT

خروج کارشناسان بهداشت جهانی از قرنطینه ووهان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۶۵۱۴

خروج کارشناسان بهداشت جهانی از قرنطینه ووهان

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اکنون مأموریت اعضای سازمان جهانی بهداشت در چین آغاز شده است.

آنها دو هفته پیش به ووهان رفتند و اکنون پس از گذراندن ۱۴ روز در قرنطینه کار خود را در این شهر شروع کردند؛ شهری که گفته می شود بیماری ریوی کووید۱۹ برای نخستین بار در آنجا عوارض خود را نشان داد.

هدف ۱۳ عضو گروه کارشناسی بین‌المللی این است که دریابند ویروس سارس کوو۲ نخستین بار از کجا شروع شده و چگونه گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه بررسی‌های ژنتیک گمان می‌رود که ویروس از نوعی خفاش به حیوانی دیگر منتقل شده و سپس به انسان سرایت کرده است.

با این حال برخی گمانه‌زنی‌هایی هست مبنی بر این که ویروس از یک آزمایشگاه به بیرون سرایت کرده است.

تیم سازمان جهانی بهداشت بر آن است که گفت‌وگوها و پژوهش‌هایی در بیمارستان‌ها و بازارهای حیوان‌فروشی انجام دهد تا به نخستین علایم پاندمی برسد.

از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا، گمانه‌زنی‌ها درباره پنهان‌کاری دولت چین و حتی منشاء آزمایشگاهی این ویروس به شدت مطرح بوده اما چین این احتمال را به طور کامل رد کرده است. از سوی دیگر مقامات چین نیز دولت جدید آمریکا را به سیاسی‌کاری در مورد شیوع جهانی ویروس کرونا متهم کرده است.

گزارش‌ها حاکیست که چین تا حد زیادی ویروس را مهار کرده است به گونه‌ای که امروزه موارد محدودی از آن، تنها در مناطقی محدود دیده می‌شود و به محض پیدایش هر مورد تازه، کل منطقه در محاصره کامل قرار می‌گیرد.

بنابر گزارش دویچه‌وله، دولت چین از پایان ژانویه ۲۰۲۰ در شهرهای بزرگ این کشور محدودیت‌های شدیدی شامل منع تردد، قطع تماس‌های فردی و تست گیری وسیع از شهروندان اعمال کرده است.

براساس گزارش‌های رسمی، شمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به بیش از ۱۰۲ میلیون نفر رسیده و مرگ بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی مهدی جهانگیری پوری حسینی سازمان جهانی بهداشت ووهان ویروس کرونا مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی مهدی جهانگیری پوری حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است

او در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: «تهاجم تمام عیار به رفح یک فاجعه انسانی خواهد بود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین از طرف‌های درگیری خواست که آتش‌بس و برقراری «صلح پایدار» را برقرار کنند.

پیشتر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز (یکشنبه) از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد و و آن را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانست.

 آدهانوم گبرسیوس اظهار کرد: کشتار و مجروح شدن هزاران کودک در غزه مایه ننگ تمام بشریت خواهد بود و این تجاوز باید پایان یابد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین اضافه کرد: محرومیت از نیاز‌های اولیه از جمله غذا، سوخت و مراقبت‌های بهداشتی، غیرانسانی و غیرقابل تحمل است.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند.

پیشتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته اند. «این افراد غذای کمی دارند، به سختی به مراقبت‌های پزشکی دسترسی دارند، سرپناه کمی دارند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد - از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت - در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می‌میرند. ما باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از یک قحطی کاملاً قابل پیشگیری و ساخت بشر انجام دهیم.»

وضعیت خاورمیانه پس از یکال حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و با کشته شدن ساکنان شهرک‌های مرزی و گروگان گیری بیش از ۲۴۰ گروگان به شدت بدتر شد. رادیکال‌ها این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس خواندند. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد و حمله به نوار و مناطق خاصی از لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان