Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا حفیظی رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: در فاز اول واکسیناسیون علیه بیماری واگیردار اکتیما بیش از ۴۵ هزار راس از دام‌های سبک روستایی و عشایری به صورت رایگان واکسینه شدند.

او افزود: کنترل بروز برخی از بیماری‌های دامی با انجام واکسیناسیون جمعیت حساس دام، روش آسان‌تر و مؤثرتری است که سبب حفظ سرمایه‌های دامی، سلامت فرآورده‌های خام دامی حاصله و ایجاد اشتغال پایدار در این صنعت و صنایع وابسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفیظی با بیان اینکه برای انجام واکسیناسیون مؤثر، پوشش حداکثری جمعیت دامی حساس، لازم و ضروری است که برای دستیابی به این هدف، همکاری دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی (بیوسکوریتی) از سوی دامداران، در کنار انجام واکسیناسیون، کنترل هرچه بهتر و بیشتر بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را به دنبال خواهد داشت

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دام دام سبک بیماری اکتیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر از انجام واکسیناسیون بیش از هزار و دویست نفر از حجاج خراسان شمالی در درمانگاه هلال احمر بجنورد خبر داد.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر زیارتی حج تمتع در کشور گفت: هر ساله پیش از اعزام زائران به کشور عربستان این واکسیناسیون با هدف ایمن‌سازی حجاج و پیشگیری از شیوع بیماری مننژیت انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: تاکنون بیش از هزار و دویست نفر از  زائرین بیت الله الحرام توسط کادر درمان جمعیت هلال احمر واکسینه شده‌اند.

محبان بیان کرد: طرح واکسیناسیون حجاج خراسان شمالی از ۲ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۰ اردیبشهت ادامه دارد.

کد خبر 6095434

دیگر خبرها

  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد