Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار کرد: نامگذاری این روز به نام «زن» یعنی یک زن کامل که تجلی قرآن و روایات و دین بوده، حضرت فاطمه است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: تمام زنان ما باید حضرت فاطمه را به عنوان زن کامل نگاه کنند و ایشان را الگو خود قرار دهند؛ در اسلام زنان بزرگی مانند حضرت زینب و خدیجه وجود دارند اما کامل‌ترین آن‌ها حضرت فاطمه الزهرا است لذا ایشان می‌تواند برای عموم انسان‌ها الگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ائمه تاکید کرده‌اند که ما حجت بر مردم و مادرمان حجت خدا بر ما است لذا این گفته نشان می‌دهد جایگاه این بانو بسیار والا است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: حضرت علی (ع) که خود الگویی در عبادت بود به طوری که در موقع نماز تیر از پایش می‌کشیدند، همسرش را فردی برجسته و والا در عبادت و راز و نیاز با معبود می‌دانست.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به بانوان جامعه گفت: زنان جامعه با الگوگیری از حضرت فاطمه همسران و فرزندان خود را اهل عبادت و نمازگزار و متدین بار بیاورند؛ مادران فرزندان خود را با ائمه و اهل بیت آشنا کنند.

وی بخشش را دیگر ویژگی این بانو دانست و افزود: این بانوی بزرگوار لباس عروسی خود را به یک نیازمند اهدا کرد؛ ما نمی‌توانیم مانند ایشان باشیم اما باید در این مسیر قرار بگیریم.

حجت الاسلام نوری در ادامه به آغاز دهه فجر اشاره داشت و گفت: امام خمینی با شعار دین محوری، تکیه بر قدرت خداوند و با حمایت توده‌های مردم این حرکت را آغاز کرد و چون ترسی نداشت در این راه پیروز شد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: هدف امام خمینی مبارزه با استکبار، استبداد و استعمار بود و در این راه وابستگی به غرب، شرق و گروه‌های مختلف نبود.

وی افزود: خیلی‌ها فکر می‌کردند این انقلاب زیاد دوام نمی‌آورد اما انقلاب از انواع فتنه‌ها مانند جنگ، منافقان، تحریم‌ها و… پیروز خارج شد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به افول شوروی سابق که توسط امام خمینی پیش بینی شده بود، گفت: آمریکا نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند رو به افول است که این امر کاملاً آشکار است.

امام جمعه بجنورد به ایجاد دو قطبی امروز آمریکا اشاره داشت و بیان کرد: کشوری که رئیس جمهور پیشینش برای تحلیف رئیس جمهور بعدی حاضر نمی‌شود و برای تأمین امنیت مراسم ۲۵ هزار نیرو را به کار می‌گیرد، دوام زیادی نخواهد آورد.

وی در انتها گفت: هرچند با همت پرستاران و کادر درمان و با کمک نهادهای مختلف در طرح شهید سلیمانی کرونا تا حدودی کنترل شده است، نباید با عادی انگاری موجب این شویم که موج دیگری آغاز شود.

کد خبر 5133627

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد رضا نوری خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شهرستان کرج کرمانشاه شیراز بوشهر شهرکرد اردبیل شیوع کرونا آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف جمعه بجنورد حجت الاسلام امام خمینی حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده اند.

مشرف ادامه داد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار مردمی»، «امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر (ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

کد خبر 6091952 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است