Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پنجمین مرحله از سفر منطقه ای خود صبح امروز در استانبول با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در بخش موضوعات دوجانبه، ضمن پر اهمیت خواندن روابط دو کشور و منافع مشترک آن برای مردم ایران و ترکیه، موضوعات همکاری‌ها در حوزه ترانزیت،  تجارت،  انرژی و همچنین تلاش متقابل برای برطرف ساختن مشکلات شرکت ها و فعالان اقتصادی دو طرف را مورد تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در بخش مسائل منطقه ای به تبادل نظر های انجام شده در چهار پایتخت منطقه پرداخت و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در سایه پایان درگیری ها در قره باغ و استفاده از فرصت حاضر برای استمرار آرامش و ثبات  در منطقه در پرتو توسعه همکاری‌ ها خصوصا در حوزه های اقتصادی را تشریح کرد.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با مهم خواندن روابط دو کشور،  بر اهمیت اجرای توافقات دو کشور در حوزه  حمل و نقل، تجارت و انرژی تاکید و با توجه به برگزاری هشتمین دور نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور که قرار است در آینده نزدیک در تهران برگزار شود، از افزایش همکاری‌ها در دوره پیش رو خبر داد.

نشست‌های راهبردی ایران - ترکیه، اجلاس سران آستانه، نشست ٣ جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان،  مسائل مربوط به سوریه و نشست اخیر قانون اساسی این کشور در ژنو، همکاری های ٣ جانبه ایران، ترکیه و افغانستان، همکاریهای دوکشور در خصوص کرونا و واکسن،  از جمله دیگر موضوعات و محورهای مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار بود.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدجواد ظريف مولود چاووش اوغلو تركيه همه باهم علیه کرونا وزیر امور خارجه همکاری ها تبادل نظر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد

نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست سران سازمان همکاری اسلامی در محل Sir Dawda Kairaba Jawara واقع در بانجول پایتخت گامبیا با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امیرعبداللهیان در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت جنگ غزه تبیین می‌کند.

همچنین در این اجلاس که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

نشست مقامات ارشد مقدماتی برای پانزدهمین نشست کنفرانس سران اسلامی در بانجول از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (سه شنبه) آغاز شده است.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان