Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@17:57:23 GMT

نصف خلبان‌های دنیا با کرونا بیکار شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۷۹۰۲

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که تنها ۴۳ درصد از خلبان ها، کاری را که برای آن آموزش دیده‌اند انجام می‌دهند و تعداد زیادی از خلبان‌ها احساس ناامنی شغلی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - تسنیم به نقل از رویترز نوشت: سقوط تقاضا برای سفر‌های هوایی طی همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده بیش از نیمی از خلبان‌های دنیا بیکار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌هایی هم که هنوز پرواز می‌کنند، حس می‌کنند مانند گذشته مورد احترام کارفرمایان خود نیستند.

نظرسنجی از حدود ۲۶۰۰ خلبان نشان می‌دهد تنها ۴۳ درصد از آن‌ها کاری را که برای آن آموزش دیده‌اند انجام می‌دهند. ۳۰ درصد بیکار شده و ۱۷ درصد به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند. ۱۰ درصد از این خلبان‌ها هم نقشی غیر از پرواز کردن بر عهده گرفته‌اند.

شرایط کار بسیاری از خلبان‌هایی که هنوز پرواز می‌کنند، وخیم‌تر شده است. برای مثال، شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک هنگ کنگ ۵۸ درصد دستمزد خلبان‌های خود را پایین آورده است و شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرویز و سنگاپور ایرلاینز حقوق خلبان‌ها را موقتا کاهش داده‌اند.

تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر اشتغال خلبان‌ها کاملا واضح است. تعداد زیادی از آن‌ها احساس ناامنی شغلی می‌کنند و بسیاری به دنبال شغل‌های جدید هستند.

۸۴ درصد از خلبان‌های بیکاری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، دلیل این شرایط را همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانند. قبل از بحران کرونا کمبود خلبان در سراسر دنیا وجود داشت که باعث افزایش تقاضا و بالا رفتن حقوق و مزایای آن‌ها شده بود.

۴۰ درصد از این خلبان‌ها اعلام کردند سلامت روانی آن‌ها تحت تاثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته، چون آمار ابتلا در میان خلبان‌های جوان‌تر بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخراج صد‌ها کارمند دیگر شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک در پی شیوع کرونا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خلبان اخباراقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خلبان خلبان ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، در آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس و با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش، شال و بازوبند پهلوانی به امیر دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

در این مراسم همچنین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ خلبان اردشیر مقدم جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی نیز شال و بازوبند پهلوانی دریافت کردند.

امیر خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی در این مراسم، از شهدا به عنوان پهلوانان واقعی این آب و خاک یاد کرد که امروز کشور در سایه امنیت حاصل از رشادت و خون مطهر آنان بستری برای آرامش مردم است.

وی همچنین از همه رزمندگان غیور سپاه و ارتش و نیروی انتظامی نیز به عنوان دلاورانی یاد کرد که با مجاهدت و تأسی به شهدا، همواره دشمن را ناکام گذارده و امنیت ایران را تضمین کرده اند.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • ایجکت خلبان میگ ۲۹؛ دو ثانیه قبل از سقوط + فیلم
  • وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا