Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه واشینگتن دریافتند مبتلا شدن زنان باردار به بیماری کووید ۱۹ می‌تواند پیامدهای مرگ‌باری برای آنان داشته باشد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات که وضعیت سلامت ۲۴۰ زن باردار مبتلا به کووید ۱۹ را بین ماه‌های مارس و جولای (اسفند و خرداد) سال ۲۰۲۰ میلادی مورد مطالعه قرار داد، مشخص شد نرخ مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در میان زنان باردار به میزان قابل توجهی بالاتر از نرخ مرگ ناشی از این بیماری در بین سایر زنان دارای سن مشابه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این تحقیقات سه زن باردار جان خود را از دست دادند و ۲۴ نفر از داوطلبان در بیمارستان بستری شدند.
بر اساس این تحقیقات، خطر بستری شدن زنان باردار در اثر ابتلا به کووید ۱۹ به میزان ۳.۵ برابر خطر بستری شدن زنان هم‌سن آن‌ها در جمعیت عمومی است. همچنین خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ در میان زنان باردار ۱۳ برابر بیش از زنان هم‌سن آنها است و اغلب زنان باردار مبتلا به کرونا فاقد علامت بوده یا دارای علایم خفیف بیماری هستند. سه زن باردار که در جریان این تحقیقات جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند، از اقلیت‌های نژادی بودند و بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی و فشار خون داشتند.
به گزارش ایرنا ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ ابان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.
انگلیس اولین کشوری است که واکسن کووید ۱۹ فایزر را تایید و شروع به واکسیناسیون کرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Obstetrics and Gynecology  منتشر شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003DmL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنان باردار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا شیخی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

رضا شیخی فیلمبردار، رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان» و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تن‌هایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.
‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال