Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:04:34 GMT

باید اجازه آزمون و خطا به دانشجو داد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۹۰۲۹

باید اجازه آزمون و خطا به دانشجو داد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: کار فرهنگیِ یک دانشجو حتی اگر در سطح کیفی پایینی قرار داشته باشد ارجحیت بیشتری بر کار حرفه‌ای دارد، باید اجازه آزمون و خطا را به دانشجو داد تا بتواند رشد کند، همچنین با میدان دادن و توجه به اساتید متدین و عالم بتوان اساتیدی باتجربه جهت مرجعیت دانشجو ساخت.

به گزارش ایسنا، دکتر فرزاد جهان‌بین در سفر دو روزه خود به استان گلستان در نشست شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی و رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد این استان با اشاره به لایه مبانی در طراحی فرهنگی، اسلام ناب و جمهوری اسلامی را مهم ترین مسأله دانست و گفت: صرف گسترش تدین در مقوله فرهنگی شرط لازم بوده ولی کافی نیست و از مهمترین و مبنایی ترین مسائل در حوزه فرهنگی، نسبت و تطابق فعالیت ها با گسترش اسلام ناب و تقویت جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه به راهبردهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: پرهیز از تصدی گری و تمرکز بر سه اصل سیاست گذاری، پشتیبانی و نظارت نخستین راهبرد است. اولویت گرایی دومین راهبرد است به این معنا که در عوامل اثرگذار بر فرهنگ و مولفه هایی که باید محقق، تثبیت یا ارتقا یابند باید اولویت ها را شناخت و بر آنها متمرکز شد.

 جهان بین با اشاره به پرهیز از فعالیت‌های کم عمق و جزء نگری در حوزه فرهنگی، اظهار کرد: پوشش حداکثری و به دور از تبعیض از دیگر مقوله‌های مهم در این حوزه است. بر این اساس ما باید ببینیم چگونه باید عمل کنیم که پیام ما به همه دانشجویان و نه فقط عده محدودی برسد.

وی محوریت قانون به جای سلیقه های شخصی و اداری، زمینه سازی برای تولیدات و مظاهر فرهنگی گسترده و کیفی را از دیگر راهبردها عنوان کرد و افزود: محصولات فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ نقش اساسی دارند و رویداد صنایع خلاق فرهنگی، با همین نگاه طراحی شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، کادر سازی، مرجعیت سازی، نهاد سازی و تقویت پیوندهای عاطفی و فکری با دیگران به ویژه بدنه انقلابی را از راهبردهای مهم درفعالیت های راهبردی فرهنگی دانست و گفت: نباید با تحمیل سلیقه های فردی و اداری، قانون را کم رنگ کرده و به حاشیه برد، برنامه های حوزه فرهنگی باید به صورت زنجیره وار یکدیگر را پشتیبانی کنند.

وی ارتباط مؤثر و هدفمند بین بخشِ تئوریک فرهنگ و کنشکران فرهنگی، انسجام وهماهنگی بین متولیان فرهنگی، تنوع بخشی به فعالیت های فرهنگی و زنده نگه داشتن جریان گفتگو و نقد را از راهبردها و سیاست های فرهنگی دانست و افزود: باید مطالعه کرد که کدام قالب فرهنگی نظیر نقاشی یا فیلم اثرگذاری بیشتر در جریان سازی فرهنگی دارد و به عبارتی باید نسبت اثرگذاری عوامل در ارتقاء فرهنگ را مورد بررسی قرار داد و امکانات و منابع را مصروف آن عوامل کرد. جلسات ِگفتمانی و انتقادی بین افراد کنشکر فرهنگی، تشکلها، انجمن‌ها و قطب های فرهنگی عامل مهمی در ایجاد راهبردهای فرهنگی دارد و نباید اختلاف اساسی بین نهاد ها و متولیان فرهنگی بوجود آید.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، دکتر جهان‌بین در پایان گفت: با نقد قوی و سازنده می توان به رشد جریان انقلابی کمک کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج و همکاری بسیج دانشجویی، نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی دانشجویان خلّاق برپا شد.   در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.   از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، خودباوری بر توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش فراگیری جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات تولیدی در بازارهای تجاری است.   برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود دانشجویان علاوه بر علم‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه و استعدادهای خود، مهارت‌های جدیدی را کسب کنند که در آینده بتوانند با کارآفرینی فرصت‌های اشتغالزایی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد